حضور پیکرتراش نیشابوری درنخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشهد

نیشابور (پانا)- نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهدا و مفاخر شهر با هنرنمایی استادان پیکرتراش کشور با حضور استاد علیرضا قدمیاری پیکرتراش نیشابوری با ساخت سردیس « سردارشهید نورعلی شوشتری» در مشهد آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۹۷۰۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور پیکرتراش نیشابوری درنخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی  مشهد

مسئول امورهنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد:نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهدا و مفاخر مشهد به همت خانه هنرمندان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در راستای بهبود سیما و منظر شهری با جانمایی المان‌های دائمی و با هدف تجلیل از مقام والای شهدا و مفاخر فرهنگی و علمی شهر آغاز به کار کرده است.

حمیدرضا آتشی گفت: مجسمه‌سازان حاضر در این رویداد، ساخت یک سردیس را بر عهده دارند و تا ۸ آذر98 هر روز از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه چارسوق هنر کوهسنگی، به ساخت سردیس مفاخر می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید داشته‌هایمان را پاس بداریم و نسل‌های مختلف را با هویت استان و مفاخر هنری و فرهنگی و شهیدان شهر آشنا کنیم وبزرگترین ویژگی این سمپوزیوم حضور استادان برجسته و مطرح کشور در یک مکان می باشد و این رویداد کارگاهی ارزشمند برای دانشجویان رشته هنر و علاقه‌مندان به هنر مجسمه‌سازی است.

آتشی یادآورشد: ما وقتی اسم شهیدان والامقام را روی خیابان‌ها می‌گذاریم، باید منش و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی آنها را نیز در شهر تقویت کنیم و قطعا ساخت آثار هنری در این حوزه نیز می‌تواند به تقویت این نگاه و روحیه کمک کند.

وی عنوان کرد: استاد علیرضا قدمیاری پیکرتراش نیشابوری نیز در این سمپوزیوم مجسمه‌سازی حضور دارد ومجسمه‌ « سردارشهید نورعلی شوشتری» را خواهدساخت.

مسئول امورهنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: علیرضا قدمیاری نقاش و مجسمه ساز متولد 1351 در نیشابور است که مجسمه های عطار، خیام و فردوسی را که در دانشگاه آریا (ایروان) نصب شده وتاکنون در چند نمایشگاه و مسابقه بین المللی شرکت کرده و آثار ارزشمندی از او در ایران، آلمان، کره جنوبی و ارمنستان به یادگار مانده است و مجسمه های استاد اخوان ثالث در مشهد، استاد مشکاتیان ،فضل بن شاذان ،عطار، خیام ، فردوسی،حافظ، ادیب ،نقش برجسته مادر، ابوسعید ابوالخیر، باغچه‌بان ، شهید قاجاریان، شهید باهنروجانباز در نیشابور، مجسمه های خیام و ادوارد فیتز جرالد در موزه خیام، شهید جاویدی در فسا، نادر در کلات نادر ومجسمه 'شهید' نیز اثر برگزیده وی در جشنواره شهر بوسان کره جنوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار