رییس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی: کسب رتبه 28 کشوری توسط مجموعه تعاون و کار آذربایجان غربی ثمره فعالیت حاشیه ای و سوء مدیریت در این اداره کل است

ارومیه (پانا) - رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی با اشاره به نتایج بدست آمده از آخرین استخراج‌های سامانه مدیریت عملکرد های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: درشش ماهه اول سال جاری در میزان تحقق برنامه های عملیاتی اعلام شده، آذربایجان غربی در بین استانهای کشور در رتبه ۲۸ قرارگرفته است.

کد مطلب: ۹۷۰۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
رییس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی: کسب رتبه 28 کشوری توسط مجموعه تعاون و کار آذربایجان غربی ثمره فعالیت حاشیه ای و سوء مدیریت در این اداره کل است

باقر خلیلی گفت: این رتبه با وجود ظرفیت و پتانسیل و موقعیت خاص جفرافیایی آذربایجان غربی که در همسایگی با چندین کشور و درشرایط موجود اقتصادی ودر ابعاد سرمایه گذاری و کارآفرینی، زیبنده و شایسته‌ی آذربایجان غربی نیست.

وی خاطرنشان کرد:علیرغم اینکه بخش تعاون می‌تواند یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی و رشد اشتغالزایی دراستان شود، اما تاکنون در این بخش ، واقعیتهایی که بیانگر عملکردها باشند بیان نمی‌شوند وتاسف بارتر اینکه دچار صحنه سازی‌های غیرواقعی و عملکردهای بشدت ضعیف نیزهستیم واداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی بجای ایفای نقش کلیدی و جامعِ خود در بخشهای مختلف، درگیر حواشی غیرمرتبط شده و این بزرگترین آفت این دستگاه عریض و طویل در این استان شده است.

خلیلی ،عدم توزیع عادلانه امکانات بین دوبخش تعاون و کار و به حاشیه رانده شدن نیروهای باتجربه‌ی بخش تعاون و نیز عدم بکارگیری مدیریت کارآمد و مبتنی بر تعاون در این اداره کل مهم و موثر در اقتصاد را از دلایل عقب ماندگی های بخش تعاون در آذربایجان غربی عنوان نمود.

رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی افزود : دستگاه اجرایی بخش تعاون استان، نیازمند اعمال مدیریت توانمند و حرفه‌ایی با رویکرد "تعاون محور" است و این بخش برای جبران عقب ماندگی‌ها، نیازمند برداشتن گام های بلند بوده تا از وضعیت و موقعیت موجود فاصله بگیریم.

خلیلی دراین باره گفت: یکی از مشکلات مهم دردستگاه اجرایی تعاون استان ،حاشیه سازی و کاغذبازی است که این بخش را در انزوا قرار داده وحاشیه پردازی ها ،فعالان این بخش را مایوس نموده است .

رییس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی بهره‌گیری از افراد متخصص و متعهد در بخشهای مدیریتی و کارشناسی، پرهیز از پرداختن به مسائل سیاسی و حاشیه‌ایی را از جمله راهکارهای اساسی برای برون‌رفت از مشکلات موجود در بخشهای تعاون و کار استان آذربایجان‌غربی برشمرد.

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ تعاون و ایجاد امید در کار جمعی ایجاب می کند دست اندرکاران بخش تعاون در این عرصه ،حضور فعال و موثر داشته باشند و این امر زمانی قابل تصور است که از وجود نیروهای تعاونگرا و باورمند به اهمیت تعاون بهره مند باشیم.

رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی با اشاره به نتیجه بررسی های اخیر وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی یادآورشد: دراین جمع بندی، آذربایجان غربی در یک سرفصل اول و در یک سرفصل در ردیف ۲۱ و در بقیه سرفصل های کاری بررسی شده ،در ردیف های ۳۰و۲۹و۲۸ قرار دارد.
به گفته وی اگر این عملکرد دوباره بررسی و نقد شود، درسرفصلی که در ردیف اول قرار گرفته‌ایم، نتیجه آن تلخکامی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار