امام جمعه شهرستان قدس: کسی که در مقابل سخن حق و نظام اسلامی ناشکری کند زمینه ساز بروز فتنه است

شهرقدس (پانا) -مام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز جمعه گفت: اشرار آموزش دیده اول غارت کردند و سپس اماکن دولتی و خصوصی را سوزاندند.

کد مطلب: ۹۷۰۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرستان قدس: کسی که در مقابل سخن حق و نظام اسلامی ناشکری کند  زمینه ساز بروز فتنه است

حجت الاسلام و المسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در زندگی با اشاره به دعای ۴۹ صحیفه سجادیه بیان کرد: این در چهار محور اصلی شامل زمینه های بروز فتنه، ظهور فتنه، شگردهای فتنه و فتنه‌گران و روش‌های مقابله با فتنه‌گران دسته‌بندی می‌شود.

او افزود: کسی که در مقابل سخن حق و نظام اسلامی ناشکری کند، زمینه ساز بروز فتنه است. زمانه‌ای که آمیختگی حق و باطل باشد و فضا غبار آلود و راه مستقیم گم شود فتنه ظهور میکند. یکی از حرکت های دشمن در ایجاد آشوب و ناامنی استفاده از سلاح و فریبکاری است. دشمن با کمین کردن و منافقانه و چاپلوسی کردن از پشت خنجر میزند و نمی‌تواند جایگاه عزت و اقتدار نظام اسلامی را ببیند. اولین روش در روشهای مقابله با فتنه بصیرت برخواسته از بینش و تقوای الهی است. بعضی ها شهادت را مقصد اصلی نمی‌دانند و توکل بر خدا ندارند. راه دیگر، فرصت سازی از تهدیدها است و با اتحاد مسلمین انسجام فتنه‌گران از بین می‌رود.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس اذعان کرد: در منطق دو امام انقلاب شاخصه‌هایی برای بسیج تعریف شده است که می‌توان به اخلاص در عمل، خدامحوری، حضور در تمام میدانهای سخت، حفظ اندیشه ارزشی، شهادت طلبی، حضور با اراده و پیش‌رو بودن در میدان‌های سخت اشاره کرد که در بسیج و بسیجیان به روشنی دیده می‌شود. بسیج و بسیجیان اولین گروه آماده به خدمت در کشور هستند. در جریان اخیر تمام نیروهای انتظامی و امنیتی با تفکر بسیجی با اقتدار ایستادند.

او در ارتباط با نارامی های ایجاد شده تصریح کرد: دشمنان برنامه ریزی طولانی مدت داشتند و اعتراف کردند که با تشکیل اتاق فکر باز هم شکست خوردند و با موج‌سواری بر مطالبات و اعتراضات مردم حق و باطل با هم مخلوط شد و اغتشاشگران وارد شدند و ادارات دولتی، فروشگاه ها، پمپ بنزین‌ها، مصلی نماز جمعه و حتی قرآن را به آتش کشیدند. اشرار آموزش دیده اول غارت کردند و سپس اماکن دولتی و خصوصی را سوزاندند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار در ادامه گفت: اما مهار این آشوب‌ها توسط نیروهای امنیتی و نظامی با اقتدار بود و مجاز نبودند که در شب و روز اول صدای مردم را سرکوب کنند. وقتی ضد انقلاب‌ها و آشوبگران آمدند نیروهای انقلابی وارد عمل شدند. مقام معظم رهبری محور اصلی را قانون قراردادند و قانونگذاران و مجلسیان و دولتیان باید پشت قانون باشند و از ولایت حمایت کنند. سخنرانی مقام معظم رهبری این فتنه را مهار کرد. مردم آگاه هستند و امنیت را نسبت به گرانی ترجیح میدهند.

او افزود: کوچکترین مسئله ناامنی در شهر وجود ندارد و اگر مردم اخباری و اطلاعاتی از از اغتشاشگران دارند به نیروهای امنیتی تحویل دهند. صف مردم از اغتشاشگران جداست. مردم ۴۰ سال است پای انقلاب و نظام ایستاده اند و با حفظ مطالبات خود به صورت خودجوش آتش فتنه را خاموش کردند .

امام جمعه شهرستان قدس اظهار کرد: از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی می‌خواهیم به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کنند. توصیه‌های رهبری راهگشای مشکلات کشور است‌ . مسئولین باید ولایی باشند و اگر میخواهند برکت به کشور برگردد باید اعتقادات خود را محکم کنند و به مقدسات تعرض نکنند. این اتفاقات به دلیل بی تدبیری و بی اعتقادی مسئولین کشور است. مردم در انتخاب مسئولین باید دقت کنند. افزایش قیمت ها باز هم نمکی بر زخم مردم است و باید مسئولین به صورت منطقی با افزایش قیمت ها مقابله کنند.

/خبرنگار: محمدجواد ماهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار