معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان:

ملاک عمل در آموزش و ارزشیابی های مدارس ، محتوای کتاب های درسی است

ارومیه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گفت: ملاک عمل در آموزش و ارزشیابی های مدارس ، محتوای کتاب های درسی است.

کد مطلب: ۹۶۹۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ملاک عمل در آموزش و ارزشیابی های مدارس ، محتوای کتاب های درسی است

بهزاد باقرزاده در سومین جلسه کارگروه ساماندهی مواد و منابع آموزشی و تربیتی ضمن اشاره به اهمیت جلوگیری از ورود برنامه ها و روشهای ناهمساز با برنامه های مدرسه ای به کلاس های درس، بر هماهنگی بیشتر بخش های مختلف اداره کل در صیانت از برنامه های مصوب مرتبط با زیرنظام های سند تحول بنیادین در مدارس تأکید کرد.

وی اظهار داشت: جلوگیری از تحریف برنامه های اجرایی در مدارس با ممنوعیت ورود روش­ ها و شیوه های آموزشی و تربیتی غیرهمسو با استلزامات برنامه درسی ملی و برنامه های مصوب مرتبط با زیرنظام های سند تحول بنیادین در مدارس و پرهیز از تحمیل بار اضافه به مدارس در قالب محتواهای غیرمرتبط و اختصاص زمان مصوب تحصیلی به این قبیل محتواها و فعالیت ها، به هر شکل آن، از اولویت های این اداره کل می باشد.

این مقام مسئول گفت: مؤسسات آموزشی خصوصی و کنکوری اجازه ورود به مدارس جهت تبلیغ و ثبت نام از دانش آموزان و یا ارائه مشاوره تحصیلی و روان شناسی را نداشته و مدیران مدارس بایستی این موضوع را مد نظر قرار دهند.

باقرزاده خاطر نشان کرد: مطابق با اطلاع رسانی های متعدد به عمل آمده، ملاک عمل در آزمون های مدرسه ای در اشکال مختلف آن، کتاب های درسی بوده و نبایستی از کتاب های کمک درسی و آموزشی غیر استاندارد و تست محور در آموزش و ارزشیابی دانش آموزان در هر پایه و دوره تحصیلی استفاده شود.

گفتنی است در این جلسه به چندین درخواست واصله به دبیرخانه این کارگروه رسیدگی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار