صمیمیت بین همسران با چه روشهایی ببیشتر می‌شود

تهران (پانا) - همه زن و شوهرها دوست دارند با هم صمیمی‌تر شوند تا احساس خوشبختی بیشتری کنند، اما معمولا چون تعریف دقیق این عبارت را نمی‌دانند، به این مهم دست پیدا نمی‌کنند.

کد مطلب: ۹۶۹۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
صمیمیت بین همسران با چه روشهایی ببیشتر می‌شود

به گززارش خراسان، صمیمیت از آن دسته ویژگی‌های دوست‌داشتنی است که اگر زن و شوهرها با راهکارهای افزایش آن در زندگی‌مشترک آشنا باشند، خطرات بسیار کمتری، آینده و پایداری زندگی شان را تهدید خواهد کرد.

صمیمیت به احساس نزدیکی، رودربایستی نداشتن و شریک شدن در دنیای خصوصی دیگری گفته می‌شود. افرادی که با یکدیگر صمیمی می‌شوند، می‌توانند بدون کنترل کردن یکدیگر با هم ارتباط برقرار کنند، حرف دل‌شان را به یکدیگر بگویند و ارتباطی عاشقانه، دوستانه و لذت‌بخش با همدیگر داشته باشند.

صمیمیت شامل 8 قسمت است.

شکل پخته صمیمیت که در ارتباط بین زن و شوهر دیده می‌شود، شامل هشت قسمت است: «همکاری صمیمانه زوج‌ها با هم؛ تعهد و پایبندی آن‌ها به یکدیگر و زندگی ‌مشترک شان؛ رضایت از رابطه عاطفی و احساس استقلال زن و شوهر برای ارتباط با خانواده و دوستان؛ بالا بودن اعتماد به نفس و عزت نفس زن و شوهر، به میزانی که زوج‌ها می‌توانند عقاید و نگرش‌های خود را ابراز، اختلاف‌نظرهای خود را حل و فصل و احساسات و عواطف خود را برای یکدیگر بدون داشتن هیچ دغدغه‌ای بیان کنند.»

چرا صمیمی شدن با همسر مهم است؟

صمیمیت باعث می‌شود ارتباط بین زن و شوهر محکم‌تر شود و آن‌ها به یکدیگر وفادارتر و متعهدتر باشند. زن و شوهرهای صمیمی بیشتر با هم می‌سازند، از زندگی مشترک خود راضی‌تر هستند و زندگی‌شان دوام بیشتری دارد و دلیلش این است که صمیمیت، حال کلی رابطه را خوب می‌کند. وقتی حال کلی رابطه خوب شود، معمولا توجه بیشتری به یکدیگر خواهند داشت و کمتر از هم دلخور خواهند شد.

4 توصیه برای افزایش صمیمیت در زندگی‌مشترک حالا که اهمیت صمیمیت با همسر برایتان روشن شد، راهکارهای رسیدن به آن را بررسی می‌کنیم.

1-خود را مشتاق سازش نشان دهید

شما و همسرتان یک گروه هستید؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید در کنار هم باشید. پس وقتی نیمۀ دیگر وجودتان حضور ندارد، تصمیم‌ نگیرید. شرایط را با هم بسنجید و با هم تصمیم‌گیری کنید درباره همه چیز، خواه آن موارد کوچک یا بزرگ باشد. خود را مشتاق سازش و سازگاری نشان دهید.

2-در برابر انتقادها به سرعت موضع نگیرید

هرچه شما صریح‌تر و روشن‌تر افکار، احساسات، نیازها و خواسته‌هایتان را با همسرتان در میان بگذارید، رابطه صمیمانه‌تری خواهید داشت. همچنین باید سعی کنید به همسرتان و نیازهایش توجه کنید، آن‌چه را می‌گوید درست و کامل بشنوید، در برابر انتقادهایش به سرعت موضع دفاعی نگیرید و هنگام بروز مشکلات و سوءتفاهم‌ها فقط وی را مقصر و مسئول ندانید تا بخش بزرگی از راه رسیدن به صمیمیت با همسرتان را پیموده باشید.

3-کنار هم بودن‌های دو نفره را جدی بگیرید

یکی از کارهایی که به افزایش صمیمیت شما منجر می‌شود، تلاش برای ساختن یک فضای دو نفره و خصوصی است. گاهی قید بودن در کنار دوستان و خانواده و حضور در جمع را بزنید و فضایی بسازید که فقط شما و همسرتان در آن حضور داشته باشید. اگر فرزند دارید، گاهی چندساعتی از یک فرد معتمد بخواهید از فرزندتان مراقبت کند تا شما و همسرتان با هم وقت بگذرانید. در این فضای دو نفره مهم نیست دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهید، مهم با هم بودن شماست. با هم بیرون رفتن، تفریح و مسافرت کردن، مشارکت در فعالیت‌هایی همچون آشپزی، تعمیر وسایل منزل و نظافت می‌تواند نمونه کارهایی باشد که در این فضای دونفره، شما و همسرتان انجام می‌دهید.

4-کل‌کل کردن را فراموش کنید

متاسفانه بعضی همسران برداشت‌های اشتباهی از صمیمیت دارند و مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. برخی از همسران برای ایجاد صمیمیت از الفاظ محبت‌آمیز و خودمانی بیشتر استفاده می‌کنند اما باید بین صحبت صمیمانه و صحبت کردن خارج از چارچوب و شأن خانواده تفاوت قائل شد. این‌که افراد به بهانه صمیمی بودن از هر لفظی که به زبان‌شان می‌آید، بدون توجه و فکر استفاده کنند، واقعا خطرناک است. شما و همسرتان هر قدر هم با یکدیگر صمیمی باشید نباید حتی وقتی تنها هستید با یکدیگر خارج از حوزه ادب صحبت کنید.

آن‌چه باعث می‌شود مرز بین صمیمیت و بدون فکر صحبت کردن از بین برود، گاهی تنها شوخی‌های روزمره و به اصطلاح کل کل کردن‌هاست. این شوخی‌ها ادبیات محاوره‌ای خاص خود را دارد که بین برخی نوجوانان و دوستان درکوچه وخیابان رد و بدل می‌شود و بیشتر بیانگر شخصیت نازل اجتماعی است. استفاده از این الفاظ اصلا در شان و حرمت رابطه زوج ها نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار