کمرئی: آموزش‌ و پرورش می‌تواند از مشوق‌های ستاد کل نیروهای مسلح برای ارتقای کمی و کیفی دانش آموزان استفاده می‌کند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه تاکید کرد که آموزش‌های مربوط به دروس پایه نظری و متوسطه اول باید به‌ گونه‌ای انتخاب شود تا دانش‌آموزان با یک سری از مهارت‌ها نیز آشنا شوند.

کد مطلب: ۹۶۹۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی:  آموزش‌ و پرورش می‌تواند از مشوق‌های ستاد کل نیروهای مسلح برای ارتقای کمی و کیفی دانش آموزان  استفاده می‌کند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، علیرضا کمرئی در نخستین همایش ملی «پنجه‌های کارآمد، سرباز ماهر»، گفت: «در هرجایی که موضوع مهارت‌آموزی مطرح باشد ما ورود می‌کنیم مخصوصاً اینکه با جوانان نیز سروکار داشته باشد. قرارگاه مهارت‌آموزی به سربازان، جوانان خروجی‌هایی از آموزش‌وپرورش هستند که وارد سربازی می‌شوند، بنابراین ما از آنان حمایت خواهیم کرد.»

او ادامه داد: «در حال حاضر ۳۵درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند. به دنبال توسعه کمی و کیفی این بخش هستیم. در حال حاضر حدود ۹۵۰هزار نفر در هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند که ۵۴۰هزار نفر آن هنرجویان پسر هستند. به‌طور میانگین سالانه حدود ۱۸۰هزار نفر نیز از پایه دوازدهم فارغ‌التحصیل شده و با مهارتی که کسب می‌کنند یا وارد دانشگاه شده یا به سربازی می‌روند، بنابراین مهارت‌آموزی به این افراد امر مهمی است.»

معاون آموزش متوسطه گفت: «حوزه دیگر فعالیت ما مربوط به تمام بخش‌های دبیرستان است و ما آموزش‌های مربوط به دروس پایه نظری و متوسطه اول را نیز به‌گونه‌ای انتخاب کردیم که دروس کار و فن آموزی، فرهنگ و هنر و کارآفرینی در آن قرار دارد تا جوانان ما با یک سری مهارت‌ها نیز آشنا شوند.»

او افزود: «دسته سوم فعالیت‌ها نیز مربوط به یک آموزش‌های پراکنده است که به دانش آموزان و افراد ارائه می‌شود.»

کمرئی با اشاره به مشوق‌هایی که ستاد کل نیروهای مسلح برای سربازان ماهر در نظر گرفته است، گفت: «وزارت آموزش‌ و پرورش می‌تواند از این مشوق‌ها برای ارتقای کمی و کیفی دانش آموزان هنرستانی، فنی حرفه‌ای و کاردانش استفاده می‌کند، چرا که متأسفانه در برخی از مراکز با این مساله روبرو هستیم که فضا و تجهیزات وجود دارد اما هنوز دغدغه‌ای برای تحصیل در این بخش در دانش آموزان ایجاد نشده است که مشوق‌ها می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد و به عبارتی می‌توان گفت که ما چاره‌ای جز مشوق در این بخش نداریم.»

او به برخی از اظهارات مطرح‌شده در مورد سهم پایین مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور اشاره کرد و گفت: «برخی از تحلیل‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ای در مورد رتبه‌های اول کنکور و مدارس دولتی مطرح می‌شود تحلیل‌های نادرستی است؛ البته باید مدارس دولتی تقویت شود اما آنچه در این تحلیل‌ها مطرح‌شده دقیق نیست چراکه بسیاری از مدارس نمونه دولتی و ... نیز جزو مدارس دولتی محسوب می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار