کمرئی: هنر نظام آموزشی در مدارس نیازهای ویژه متبلور است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی مدارس استثنایی را از هنرمندترین نیروها دانست و تاکید کرد که مهارت و هنر در بچه‌های با نیازهای ویژه نشانگر این است که خودشان تلاش کردند تا استعدادهای آنان دیده شود.

کد مطلب: ۹۷۲۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی: هنر نظام آموزشی در مدارس نیازهای ویژه  متبلور است

علیرضا کمرئی در مراسم افتتاح نمایشگاه دست‌سازه‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران که صبح امروز در مدرسه محبی منطقه ۵ برگزار شد گفت: «دانش‌آموزان استثنایی بخشی از جامعه فعال و باانگیزه ما هستند. هنر ما معلمان نظام تعلیم و تربیت است که این دانش‌آموزان را بشناسیم.»

او ادامه داد: «این دانش‌آموزان از هزاران استعداد آدمی ویژگی و کیفیت‌هایی را کشف می‌کنند و این هنر نظام آموزشی در مدارس نیازهای ویژه بیشتر متبلور است تا این ویژگی‌ها دیده شود.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: «این‌ها هنرهای معلمان و مدیران است. به آنان و به دانش‌آموزان و هنرجویان مدارس و هنرستان‌های با نیازهای ویژه تبریک می‌گویم زیرا بدون وجود آنان سیستم آموزشی معنا ندارد.»

کمرئی افزود: «مهارت و هنر در بچه‌های با نیازهای ویژه نشانگر این است که خودشان تلاش کردند تا استعدادهای آنان دیده شود.»

او ادامه داد: «در این نمایشگاه‌ها احساس غرور و بزرگی می‌کنم که این دانش‌آموزان با پشتکار و انگیزه در زمینه‌هایی به عرصه اجتماعی راه پیدا کردند. دانش‌آموزان سرمایه جامعه‌اند به‌ویژه در دوره ابتدایی مهارت‌آموزی اساس کار در مدارس است زیرا این دانش‌آموزان می‌توانند نقش الگویی برای مدارس داشته باشد.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: «در محتوای کتب درسی هم این مهارت‌ها وجود دارد. این هنر معلمان است که ابعاد مهارتی را برجسته کنند. اکنون ۳۵.۵درصد دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وارد فضای مهارتی شدند. در بخش نظری هم به نتیجه رسیدیم آموزش نظری بدون مهارت معنا ندارد لذا نیروی انسانی مدارس استثنایی هنرمندترین نیروها هستند.»

شهناز کریمی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: «داشتن مهارت یکی از اصول مهم است تا دانش‌آموزان براساس ساحت‌های شش‌گانه تربیت شوند و شهروندی بامهارت باشند. ما مصمم هستیم دانش‌آموزان که فارغ‌التحصیل می‌شوند حتماً مهارت داشته باشند و این نمایشگاه گوشه‌ای از توانمندی فرزندان ما در تهران است. همکاران ما تلاش می‌کنند تا دانش‌آموزان به مهارت‌ها دست پیدا کنند. این دانش‌آموزان با تمام محدودیت‌ها توانستند فعل توانستن را صرف کنند.»

نمایشگاه فرصت رویش همزمان با گرامی‌داشت هفته معلولین با حضور مسئولان آموزش و پرورش افتتاح شد و تا ۱۳ آذر ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار