معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

با واگذاری آموزش زبان به دیگر موسسات، جریان تربیت حذف می‌شود

اهواز (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص برونسپاری آموزش زبان انگلیسی در مدارس گفت : با واگذاری آموزش زبان به دیگر موسسات، جریان تربیت حذف می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۵۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
با واگذاری آموزش زبان به دیگر موسسات، جریان تربیت حذف می‌شود

علیرضا کمرئی در گفت و گو با پانا در پاسخ به این پرسش که مجموعه آموزش و پرورش چه رویکردی در خصوص برونسپاری آموزش زبان انگلیسی دارد ، اظهار کرد: آموزش و پرورش درخصوص حذف درس زبان انگلیسی به طور جدی اعلام موضع کرده است و کارشناسان این حوزه هم نظرات خود را بیان کرده‌اند. بنده نیز شش اشکال اساسی نسبت به این موضوع مطرح کرده‌ام.

او افزود: اولین و مهم‌ترین مشکل در واگذاری زبان انگلیسی به موسسات آموزشی در حوزه مسائل تربیتی است که ماهیت مستقل در سیستم آموزشی دارد. با واگذاری آموزش زبان به دیگر موسسات، جریان تربیت حذف می‌شود؛ به دلیل اینکه عمدتا این موسسات خود را با رویکرد تقاضامحور تطبیق می‌دهند در حالیکه ما در سیستم آموزشی رسمی، همزمان با زبان آموزی، مساله تربیت دانش‌آموز را نیز در نظر می‌گیریم. یعنی رویکردی کاملا تلفیقی به یادگیری زبان داریم. بنابراین این نگرانی را درمورد موضوع تربیت داریم و به طور جد این موضوع را به عنوان اولین دلیل برای مخالفت بیان کردیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ضمن اینکه در مصوبات شورای عالی، آموزش و پرورش هیچ اجباری به این مساله ندارد که فقط باید زبان انگلیسی تدریس شود، بلکه زبان‌های دیگری مانند آلمانی نیز متناسب با نیازها می‌توانند کاندیدای حضور در واحدهای آموزشی باشند.

او ادامه داد: ظرفیت موضوع رفع انحصار در قانون وجود دارد و در صورتی که شرایط موجود مساعد باشد، ما از آن حمایت می‌کنیم. واگذاری آموزش به حوزه‌های غیررسمی می‌تواند بخش بزرگی از دانش‌آموزان ما را از یادگیری زبان انگلیسی محروم کند. به هرحال روستاهای ما از مراکز آموزشی زبان برخوردار نیستند و اگر باشند ممکن است ترجیحی برای ورود به این موسسات نداشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: تصور می‌کنم چون طرح حذف زبان انگلیسی با اقبال کارشناسی مواجه نشده است، موفقیت آمیز نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار