تئاتری ها سفیران فرهنگی قم در جشنواره های کشور هستند /شورای سیاستگذاری تئاتر قم تشکیل شد 

قم (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هنرمندان تئاتر قم که در جشنواره های گوناگون کشور شرکت می کنند، سفیران فرهنگی این شهر هستند و همیشه با سبدی پراز افتخارات به این شهر برمی گردند.

کد مطلب: ۹۶۸۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تئاتری ها سفیران فرهنگی قم در جشنواره های کشور هستند /شورای سیاستگذاری تئاتر قم تشکیل شد 

سید موسی حسینی کاشانی در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم اظهار کرد: این جشنواره با همت جمعی به صورت قابل قبولی به پایان رسید اما این پایان کار نمایش قم نیست و چراغ تئاتر قم همیشه فروزان است.
وی با بیان اینکه هربرنامه ای نقاط ضعف و یا نقاط قوتی می تواند داشته باشد، تصریح کرد: کلیت برگزاری این جشنواره به همت مسئولین انجمن هنرهای نمایشی و همکاری هنرمندان با نظم خاصی دنبال شد و برنامه ریزی خوبی شکل گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به رونق و پویایی تئاتر قم گفت: با هنرنمایی هنرمندان شاهد هستیم تئاتر قم در حال بازگشت به روزهای خوب است.
وی با بیان اینکه از نمایش قم توقع می رود با عنوان یک سفیر خوب از این استان به استان های دیگر برود، یاد آور شد: سفیران هنرمند نمایش استان قم هر مقطع زمانی که در جشنواره ها شرکت کردند با دست پربازگشتند و حضوری پررنگ در جشنواره های سطح کشور داشتند.
حسینی کاشانی با تاکید براینکه هنرمندان عرصه نمایش دغدغه مند هستند، گفت: برخی از نمایش نامه هایی که در شورای نظارت می رسد با موضوعات ارزشی و دغدغه مند جامعه و بحث هایی که انتظار می رود هنرمندان آن را دنبال کنند، مورد توجه قرار می گیرد.
وی، نگاه هنرمندان را نگاهی نافذ دانست و بیان کرد: هنرمندان مشکلات جامعه را می بینند و در قالب یک نمایش نامه می نویسند و به روی صحنه می برند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید براینکه ما نمی توانیم برای هنرمندان تکلیف داشته باشیم که هرآنچه ما می گوییم تولید کنید و به روی صحنه ببرید.
وی با بیان اینکه هنرمندان بانگاه دغدغه مند، هرآنچه که دغدغه جامعه محسوب می شود را می نویسند و به روی صحنه می برند، عنوان کرد: سیاست جدی جشنواره بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم مبنی براین بود که به سمت نمایش های کیفی حرکت کنیم .
حسینی کاشانی ادامه داد: هفت نمایش انتخاب شدند که در موضوعات گوناگون دفاع مقدس، معضلات اجتماعی، دغدغه های فکری جوانان، موضوعات ارزشی، موضوعات تاریخی را شامل می شد که در این موقعیت حساس بین ما و نسل گذشته ما همزاد پنداری کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش از ایجاد شورای سیاستگذاری تئاتر با کمک هنرمندان تئاتر در استان شکل گرفته است، گفت: ما اعتقاد داریم که برنامه و سند استان باید نوشته شود تا ما بتوانیم برمبنایی آن سند حرکت کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تاکید براینکه تئاتر ما در زمینه تئاتر آئینی و دینی، تئاتر خیابانی حرف برای گفتن دارد و در زمینه تئاتر کودک نیز هنرمندان قمی توانمند هستند و لازم است در آینده حرکت ما براساس سندی باشد که توسط خود هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر پیش روی ما گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت های فرهنگی استان قم از سیاست های جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود، تصریح کرد: مجتمع فرهنگی هنری در خیابان امام خمینی امسال راه اندازی می شود.
حسینی کاشانی گفت: سعی داریم در این مجتمع پلاتو برای اجرای نمایش هنرمندان قمی ساخته شود که در تقویت زیرساخت کمک شایانی دارد.
وی در ادامه بیمه هنرمندان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اعتبار خوبی در بیمه هنرمندان از سوی وزارتخانه به قم تخصیص یافته که مقرون پیگیری های آقای امیرآبادی نماینده قم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از هنرمندان تئاتر قم درخواست کرد تا به یاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیایند تا مقولات گوناگون فرهنگی را در قالب نمایش عرضه کنیم.
وی با تاکید براینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید موضوعاتی مانند کاهش آسیب های اجتماعی، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب حمایت می کند، گفت: این موضوعاتی است که می تواند با نگاه هنرمندانه به تولید برسد و ما نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه داریم از تولید آنها حمایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار