آغازاجرای طرح هما در درمدارس استان یزد

یزد(پانا) - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: طرح مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در چارچوب «طرح هما » با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان در واحدهای آموزشی ۱۰ شهرستان آغاز شد.

کد مطلب: ۹۶۸۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: در اجرای این طرح، کارشناسان و مشاوران با حضور در کلاس‌های درس نسبت به بیان پیامدهای سوء استعمال مواد مخدر نسبت به راهنمایی دانش آموزان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ، برپایی نمایشگاه‌های عکس و ارائه مشاوره مورد نیاز به دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا جزو برنامه‌های اجرای طرح‌ هماست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد با اشاره به اینکه این طرح یک هفته ادامه دارد هدف آن را، ارتقای سطح آگاهی تمام دست‌اندرکاران و دانش‌آموزان در خصوص مضرات موادمخدر و فضای مجازی ذکر کرد.

مزیدی تاکید کرد: برگزاری هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس نقش موثری در پیشگیری از ناهنجاری‌ها و اعتیاد به مواد در بین نسل جوان دارد.

وی با بیان اینکه نقطه شروع ورود به اعتیاد، استعمال سیگار و قلیان است، بیان داشت: راه پیشگیری از بسیاری آسیب‌های اجتماعی، پرورش مهارت نه گفتن و جرئت ورزی در بین نسل جوان است.

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد ،توسعه فعالیت مشاوران مجرب در مدارس با همکاری آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های مهم و موثر نیروی انتظامی است.

مزیدی تاکید کرد: ارتقای سطح آگاهی‌ دانش‌آموزان و ارائه آموزش‌های مناسب در مقابله با آسیب‌های اجتماعی سالانه توسط این معاونت پیگیری می‌شود.

طرح هما برگرفته از سه کلمه « همیاری، مددکاری و مشاوره و آموزش» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار