همایش من هنرستانی ام در ناحیه 2 زاهدان برگزار شد

زاهدان (پانا) - معاون متوسطه ناحیه 2 زاهدان با اشاره به توانمندی هنرستان های این ناحیه در پاسخ به نیازهای مجموعه آموزش و پرورش استان از برگزاری همایش من هنرستانی ام خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
همایش من هنرستانی ام در ناحیه 2 زاهدان برگزار شد

منصور رضایی اظهار کرد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه های سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزان مهارت محور و آماده سازی آنها برای بازار کار یکی از اصلی ترین برنامه های آموزش و پرورش در سال جاری است.

او ادامه داد: 17 هنرستان دولتی و 16 هنرستان غیردولتی داریم که از این تعداد 1162 هنرجوی دختر و 2957 هنرجوی پسر مختص آموزش و پرورش ناحیه 2 است که در چهار زمینه: صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر مشغول به تحصیل هستند علاوه بر آن رشته های کار و دانش فنی، صنایع چوب و مبلمان، طراحی دوخت، معماری داخلی، تعمیرموتور خودرو،گرافیک و نقاشی دیواری را نیز داریم.

معاون آموزش متوسطه ناحیه 2 زاهدان بیان کرد: همایش من هنرستانی ام تنها برای معرفی نمونه ای از توانمندی های هنرستان ها و کارهای تولیدی و بازارچه ای است که به نمایش گذاشته شده است.

او گفت: یکی از مهمترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش آن است که دانش آموز پس از پایان تحصیلات متوسطه چندین مهارت را آموزش دیده باشد در نتیجه باید فضای مهارتی برای آنها داشته باشیم، یکی از این برنامه ها بوم سپاری است که در این برنامه دانش آموز می تواند در مسیر بالندگی و پویایی حرکت کند.

رضایی تصریح کرد: باتوجه به آموزش های مفید مهارتی مکه در هنرستان ها داریم می توانیم بازار کار آینده خودمان را فراهم کنیم که در نتیجه هیچ دانش آموز هنرستانی بدون شغل نخواهد ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار