پژوهشسراهای آموزش و پرورش بسترساز همکاری با پارک علم و فناوری هستند

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: برگزاری سه برنامه بزرگ پژوهش محور جابربن حیان، نوجوان و جوان خوارزمی نشان دهنده توجه ویژه آموزش و پرورش به پژوهش است.

کد مطلب: ۹۶۷۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشسراهای آموزش و پرورش بسترساز همکاری با پارک علم و فناوری هستند

به گزارش پانا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای در نشست مشترک با مسئولان پارک علم و فناوری استان با تأکید بر گسترش همکاری های دو جانبه اظهار داشت: در آموزش و پرورش با برگزاری جشنواره های مختلف دانش آموزان و فرهنگیان پژوهشگر و نوآور شناسایی و از طرح های آنان حمایت می شود. وی با اذعان به اینکه شرایط موجود پژوهشسرا های دانش آموزی استان با وضع مطلوب فاصله دارد، خاطرنشان کرد: پژوهش سرا ها می تواند بستری مناسب برای همکاری بیشتر با پارک باشد و حمایت های تخصصی و حمایت مالی از پروژه ها در توسعه فعالیت های پژوهشی ضروری است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به رویکرد های جدید برنامه درس ملی درباره آموزش های مهارت محور، از فعالیت های پژوهشی، به عنوان تلاشی به منظور لذت یادگیری بیشتر در محتوای درسی دانش آموزان یاد کرد و با اشاره به اجرای سه برنامه بزرگ پژوهش محور در آموزش و پرورش با عناوین: جابربن حیان، نوجوان خوارزمی و جوان خوارزمی اظهار داشت: تقریباً بیشتر دانش آموزان در دوره ابتدایی با شرکت در مراحل مختلف جشنواره جابر بن حیان، در مدارس استان به فعالیت های پژوهشی می پردازند و شکل گیری تیم کاری مرتبط و انجام کار گروهی نتیجه خوب چنین فعالیتهایی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این نشست گفت: پارک با همه ظرفیت خود آماده هم افزایی با آموزش و پرورش در توانمند سازی و رشد سطح علمی و فناوری دانش آموزان است و ثبت مالکیت فکری و معنوی آثار دانش آموزی از برنامه های آینده پارک علم و فناوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار