نیکبخت: آموزش و پرورش امروز تنها مانده است

تهران (پانا) - مدیران و معاونین پرورشی مدارس آموزش و پرورش منطقه 17در محل کانون میثم گردهم آمدند و از طلیعه داران حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 17تهران تجلیل شد.

کد مطلب: ۹۶۷۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: آموزش و پرورش امروز تنها مانده است

مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه17 گفت: بهترین برنامه هایی که ما می توانیم در آن حاضر شویم برنامه ای است که از افراد راهبر و زحمتکش تقدیر شود. تنفس در فضایی که از تعدادی انسان فرهیخته تجلیل می شود و حال انسان را خوب می کند.
وی افزود: حوزه پرورشی در جهت ساحت های تاکید شده در سند تحول بنیادین مهمترین بخش است و ما در جهت تحقق متوازن این ساحت ها در آموزش و پرورش بخواهیم حرکت کنیم عملا می بینیم فرمان راهبری و سهم حوزه تربیتی بیش از سایر بخش هاست.
مهدی نیکبخت گفت: بالای هشتاد درصد کار تعلیم و تربیت به حوزه پرورشی بر می گردد و از آن طرف برای ایجاد و تعمیق یک فرهنگ بسیاری از افراد و گروهها باید دست به دست هم بدهند تا اثرگذار باشند. برای ایجاد هر فرهنگی چندین گروه باید دست به دست دهند تا اتفاق خوب بیافتد. از جمله گروه خانواده، همسالان، آموزش و پرورش، رسانه ها و تشکل ها و گروه های مردم نهاد هستند. هر گروهی که کار خود را به درستی انجام ندهد بار گروه های دیگر افزایش پیدا می کند.
نیکبخت گفت: واقعیت این است که آنگونه که باید این گروهها همراهی نکرده اند و امروز آموزش و پرورش تنهاست. امروز آنچه معلمین ارزشمند انجام داده اند و مورد تقدیر قرار می گیرند با دست خالی انجام داده اند. امروز برای بالا بردن سطح کیفی تعلیم و تربیت نیاز است فارغ از تکالیف و بخشنامه ها آستین همت مان را بالا بزنیم. دوره این گذشته که بگوییم فقط مشاور مدرسه مسئول است بلکه همه ارکان مدرسه تاثیر گذار هستند. وی گفت: باید مدرسه را به محیطی برای خوب زندگی کردن تبدیل کنیم.

در ادامه حسن بهشتی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه17با ارایه گزارشی از فعالیتهای پرورشی منطقه گفت: منطقه17ویژگی های خاصی دارد از جمله اینکه ما همواره از معنویات شهدای این منطقه فیض می بریم و منطقه ملقب شده به دارالشهدا شده است. این منطقه نخبه پرور نیز هست و در سراسر عرصه نظام مقدس جمهوری اسلامی درحال خدمت هستند.
وی افزود: شرایط خاص در این منطقه از جمله آمار بالای تعداد مساجد نقش محوری در اشاعه فرهنگ مثبت در جامعه داشته باشند. از جمله دستگاه هایی که در پرورش این مهم نقش اثر گذار دارد، دستگاه آموزش و پرورش است.
وی افزود: فعالیت های پرورشی این دستگاه به دانش آموزان مان کمک می کند مهارت های زندگی را بیاموزند و معاونان پرورشی مدارس، پرچم دار این امر مهم هستند. از این رو به بهانه این جلسه سعی داریم با امکانات محدودمان قدردان زحمات این عزیزان باشیم.
بهشتی گفت: دوسال گذشته موفقیت های خاصی حاصل شده از جمله تعامل و همکاری که بیش از گذشته کارشناسان حوزه تربیت بدنی و پرورشی فعالیت دارند و با تعامل آنها گام های موثری در جهت ارتقای فرهنگ جامعه برداشته شده است. درخصوص ارزیابی فعالیت مدارس در زمینه های مختلف سعی کردیم از مشورت مدیران مدارس استفاده کرده و براساس شاخص های تعریف شده نتیجه ارزیابی را اعلام کنیم و امروز از زحمت کشانی که امتیاز لازم را کسب کرده اند قدردانی می شود.

در انتهای مراسم از برگزیدگان حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار