استاندار خوزستان در آیین نمادین نواختن زنگ پدافند غیر عامل:

کاهش آسیب پذیری مهمترین اصل پدافند غیر عامل است

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان گفت: کاهش آسیب پذیری کشور در برابر تهدیدات خارجی مهمترین اصل در برنامه های عملکردی پدافند غیر عامل است.

کد مطلب: ۹۶۵۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آسیب پذیری مهمترین اصل پدافند غیر عامل است

غلامرضا شریعتی صبح امروز در آیین نواختن زنگ هفته پدافند غیر عامل اعلام کرد: مصون سازی، افزایش بازدارندگی و و کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات به عنوان ۳ اصل در برنامه های اجرایی پدافند غیر عامل دنبال می شود.

او با بیان اینکه پدافند غیر عامل نوع دیگری از دفاع همه جانبه در برابر تهدیدات نوین است؛ توضیح داد: ایجاد بازدارندگی از طریق چتر امنیتی و حمایتی بر زیرساخت های صنعتی از جمله مهمترین کارکردهای پدافند غیر عامل در کشور است.

استاندار خوزستان ادامه داد: حملات سایبری تبدیل به یک عرصه برای جنگ تمام عیار بین قدرت های منطقه ای و جهانی مبدل شده است. ایران اسلامی با تقویت زیرساخت های مجازی و ایجاد چتر گسترده امنیتی بر روی مناطق حساس صنعتی و نظامی توانسته است به عنوان یکی از چند کشور اول دنیا در بحث ایمن سازی و مصون سازی تبدیل شود.

شریعتی در پایان با اظهار اینکه آشنایی مردم و مسئولین با اصول پدافند غیر عامل می بایست به عنوان یک اصل دنبال شود؛ توضیح داد: تلاش بیشتر در حوزه ارتقای آگاهی های جامعه در ارتباط با ضرورت پدافند غیر عامل می تواند نقش مهمی در ایجاد بستر برای مصون سازی در برابر تهدیدات خارجی ایفا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار