70 درصد جرائم سایبری خوزستان زمینه اقتصادی دارد 

اهواز (پانا) - بنا به اعلام معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیش از ۷۰ درصد جرائم سایبری در کشور ما زمینه مالی دارند.

کد مطلب: ۹۶۵۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
70 درصد جرائم سایبری خوزستان زمینه اقتصادی دارد 

یونس عیسی‌پره در حاشیه حضور در نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما بالای 90 درصد است و ای نشان دهنده حجم وسیع استفاده کنندگان می باشد.
او با بیان اینکه باید آگاهی لازم برای هر امر مورد استفاده‌ای داشته باشیم؛ افزود: متاسفانه اغلب تخلفات در فضای مجازی در حوزه مسائل اقتصادی و با استفاده از فیشینگ و درگاه‌های تقلبی است که اگر فرد آگاهی نداشته باشد از آیتم های موجود در این درگاه ها می‌توان از آن‌ها کلاهبرداری کرد.
سرپرست دایره تولید محتوا و عملیات رسانه ای پیشگیرانه پلیس فتا خوزستان عنوان کرد: صفحه کلید مجازی، ssl ها و https:// از جمله نمادهای قابل اعتماد هستند همچنین نمادهای تجارت الکترونیک نیز باید در صفحه مشاهده شود.
او تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که سبب کلاهبرداری های مجازی می شود نا آگاهی ها از این فضا است.
عیسی پره ادامه داد: برای اطلاع از سرویس های فعال بر سیمکارت ها می توانید از کد دستوری 800# آنها را مدیریت و یا غیر فعال کنید.
وی عنوان کرد: سال گذشته در کشور بیش از 100 مورد شناسایی و غیر فعال شدند. درگاه‌های پرداخت این سایت ها نیز در حال پیگیری است و به زودی از طریق سیستم بانکی امکان فعالیت در این سایت ها ناممکن می شود.
پلیس فتا با تمام ظرفیت خود بحث آموزش را به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می‌دهد. آموزش های حضوری ما در دانشگاه، مدارس، شرکت ها و سازمان ها است که به صورت مستمر در حال انجام هستند. همچنین از طریق وبسایت پلیس فتا اقدام به آموزش غیر حضوری کنند.او در آخر گفت: بالای 70 درصد جرائم سایبری در خوزستان در حوزه اقتصادی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار