معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا:

مراقب نقشه‌های مجرمان سایبری هنگام وقوع بلایای طبیعی باشید

تهران (پانا) -معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه هنگام وقوع بلایای طبیعی ، مجرمان سایبری با شیوه‌هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و‌... اقدام به فریب مردم می‌کنند، از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداری های مالی باشند.

کد مطلب: ۹۶۶۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مراقب نقشه‌های مجرمان سایبری هنگام وقوع بلایای طبیعی باشید

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ "رامین پاشایی" اظهار داشت: باتوجه به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در میانه و بر اساس تجارب گذشته، متاسفانه کلاهبرداران برای سوء استفاده از این شرایط با اعلام شماره حساب، ارسال پیامک و معرفی درگاه های جعلی پرداخت با عنوان کمک به زلزله زدگان به کلاهبرداری از مردم و خالی کردن حساب های بانکی آنها می پردازند.

وی تاکیدکرد: مجرمان سایبری با برانگیختن حس ترحم و همچنین تحریک حس کنجکاوی افراد با شیوه‌هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و‌ ... اقدام به فریب مردم می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا با تاکید بر اینکه برخی افراد فرصت طلب نیز با نقشه های مختلف و به خصوص مطرح کردن مسائل ملی و قومیتی سعی در فریب دادن شهروندان در ارسال کمک های مردمی دارند، به شهروندان توصیه کرد که به این پیام‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر یا در قالب پیامک ارسال می شود اعتماد نکنند و کمک های خود را از راه سازمان ها و نهادهایی مانند کمیته امداد و هلال احمر که رسما اعلام می شود، اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای افراد نیازمند از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اعلام شده، کمک‌های مردمی خود را واریز کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: افرادی که قصد دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک کنند، دقت داشته باشند در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی همچون آدرس سایت و دیگر موارد امنیتی را نادیده نگیرند.

این مقام انتظامی گفت: عموم مردم می‌توانند موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www. Cyberpolice.ir اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار