رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خبر داد:

اعمال سخت‌گیری‌‌های ویژه در اردوهای راهیان نور با هدف افزایش ایمنی

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اعلام کرد از تمایل برگزارکنندگان اردوهای راهیان نور به سفر دانش‌آموزان با قطار، به عنوان امن‌ترین وسیله نقلیه، خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۴۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اعمال سخت‌گیری‌‌های ویژه در اردوهای راهیان نور با هدف افزایش ایمنی

سرهنگ علی صابرماهانی درباره تمهیدات پیش‌بینی شده برای افزایش ایمنی اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی گفت: دغدغه اصلی ما در مجموعه راهیان نور ایمنی دانش‌آموزان است. البته آمار آسیب دیدن دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور زیاد نیست، اما برای ما حتی یک نفر هم زیاد است و نباید هیچ اتفاقی برای دانش‌آموزان در این اردو رخ دهد.

او ادامه داد: درباره ایمنی سخت‌گیری‌های خاصی داریم؛ به همین دلیل یک کمیته ایمنی اختصاصی برای اردوی راهیان نور دانش‌آموزی تشکیل داده‌ایم. این کمیته از سال گذشته راه افتاده است و امسال نیز جدی‌تر تمهیدات خود را اعمال کند. به عنوان مثال، تاکید کرده‌ایم که ساعت رفت و آمد رعایت شود و به هیچ عنوان در شب هیچ حرکتی صورت نگیرد. همچنین اگر خودرویی در زمان حرکت به ساعت‌های شب و نیمه شب برخورد کرد، حتما در جایی توقف کند و بعد ادامه مسیر دهد.

سرهنگ صابر ماهانی گفت: علاوه بر اینها یک سری دانش‌آموز را به عنوان همیار پلیس در میان سایر دانش آموزان خواهیم داشت که می‌توان از آنها نیز کمک گرفت. امسال تلاش شد به مدیران کاروان‌ها آموزش داده شود و از طرفی سامانه‌هایی مانند سامانه سپهتن نیز می‌تواند به این مقوله کمک کند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: توصیه ما این است برای اردوهای راهیان نور تا جایی که ممکن است از تردد با قطار استفاده شود تا میزان حادثه‌ حوادش احتمالی کاهش یابد. البته این امکان در سراسر کشور وجود ندارد. اگر می‌خواهیم حادثه‌های مربوط به راهیان نور کاهش یابد در وهله اول لازم است که وسایل نقلیه امن انتخاب شود. البته بخش عمده این امر به مباحث اعتباری بر می‌گردد، اگر اعتبار کافی وجود داشته باشد، تامین وسایل نقلیه امن نیز راحت‌تر است.

سرهنگ صابرماهانی گفت:‌ ما تمایل داریم که همه بچه‌ها با قطار که امن‌تر است، سفر کنند، زیرا این بچه‌ها سرمایه‌های ما هستند و باید از آنها محافظت شود. در این مدت تمام تلاشمان را کردیم که حادثه‌های ناشی از تصادفات در راهیان نور را کاهش دهیم.

او در پاسخ به این سوال که علت عمده تصادفات در اردوهای راهیان نور چیست؟ گفت: بیشتر تصادفات به مسائل فنی مربوط می‌شود در این زمینه نیز به طور تخصصی راهنمایی و رانندگی باید پاسخ دهد. در این تصادفات ممکن است جاده، انسان، وسایل نقلیه و... نقش داشته باشند، اما میزان حادثه‌آفرینی هر کدام متفاوت است. به عنوان مثال در یکی از تصادفات خودرویی که از روبه‌رو می‌آمده، مقصر تصادف بوده و راننده وسیله نقلیه راهیان‌نور دانش‌آموزان مقصر نبوده است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت:‌ در دستورالعمل راهیان‌نور دانش‌آموزان تاکید شده است که با موسسات حمل و نقلی که آزمون خود را پس داده‌اند و همچنین افرادی که در این چند سال با آنها همکاری داشتیم و همه نکات را رعایت می‌کنند، همکاری کنیم.

او با اشاره به آخرین حادثه در اردوی اهیان نور گفت: آخرین حادثه اردوی راهیان نور در آذربایجان شرقی و در مهر سال گذشته رخ داد که دو دانش‌آموز و یک معلم در آن حادثه جان باختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار