معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس خبر داد:

اعزام 2 میلیون و 400 هزارنفری دانش آموزان فارس به اردوهای استانی و ملی

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس از اعزام نزدیک به 2 میلیون و 440 هزار دانش‌آموز فارس به فعالیت‌های اردویی در سطح استانی و ملی در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اعزام 2 میلیون و 400 هزارنفری دانش آموزان فارس به اردوهای استانی و ملی

جهانبخش بانشی در اولین نشست تخصصی هم‌اندیشی مدیران اردوگاه‌های استان که در اردوگاه خیبر شهرستان خرامه برگزار شد، گفت: اردوگاه‌های دانش‌آموزی مکانی امن برای اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال هستند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: اردوی دانش‌آموزی با دربرداشتن برنامه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری یکی از بهترین فرصت‌های آموزشی و تربیتی است و بدون شک می‏‌توان ادعا کرد که برگزاری اردو‌های تربیتی نقش مهمی در مهارت‌آموزی، تربیت اجتماعی، جامعه‌پذیری و ارتباط بین فردی دانش‌آموزی بر عهده دارد.

وی افزود: اثر تربیتی یک اردوی فرهنگی تفریحی چنان عمیق است که آثار آن تا ایام کهن‌سالی بر صفحه ذهن افراد باقی می‌ماند و به همین دلیل اردو از هر کار تربیتی مهم‌تر ، عمیق‌تر و ماندنی‌تر است.

بانشی گفت : اردوگاه‌ باهدف رشد شخصیتی، اجتماعی و مهارتی دانش آموزان شکل می‌گیرد و اردو یک فعالیت مهم دانش‌آموزی است که به‌صورت گروهی و تحت نظارت مربیان، خارج از محیط مدرسه انجام می‌شود که در آن فرد درگروِ همسالان خود می‌تواند مهارت‌های اجتماعی را بیاموزد و تمرین کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس هدف از برگزاری این گردهمایی را آشنایی مدیران اردوگاه‌های استان با ضوابط و مقررات برگزاری اردوی دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان با واقعیت‌های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، مهارتی و ... تنها در مدرسه و کلاس یا محیط خانه و خانواده خلاصه نمی‌شود .

وی گفت: تعداد مجوزهای صادرشده برای اردوهای دانش‌آموزی در استان فارس بیانگر رشد برگزاری اردوهای دانش‌آموزی به‌صورت درون استانی و برون‌استانی است ، به‌نحوی‌که در سال گذشته نزدیک به 2 میلیون و 440 هزار دانش‌آموز فارس موفق به حضور در فعالیت‌های اردویی در سطح استانی و ملی شدند.

بانشی از سفر معنوی دانش آموزان به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس به‌عنوان یکی از اردوهای تأثیرگذار در دانش آموزان یادکرد و افزود: سال قبل بیش از 15 هزار نفر از دانش آموزان استان در اردوی راهیان نور شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس خواستار پرهیز از هرگونه اعزام اردو بدون اخذ کد حرکت از سامانه نظارت و کنترل اردوهای دانش‌آموزی شد و گفت: شیوه‌‏نامه و دستورالعمل برگزاری اردو‌ها و بازدید‌های دانش‌آموزی بازنگری و به همه مدارس سراسر استان ابلاغ‌شده است.

بانشی افزود: تدوین برنامه‌های مناسب بر اساس نیاز عاطفی ، جسمی و اجتماعی شرکت‌کنندگان و همچنین تأمین کامل امنیت فردی و جمعی، از شاخص‌های مهم یک اردوی دانش‌آموزی محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار