مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد:

روزانه ۶۰۰ تن شیر در یزد تولید می شود

یزد (پانا) - مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: روزانه بیش از ۶۰۰ تن شیر در دامداری های استان یزد تولید و روانه بازار می شود.

کد مطلب: ۹۶۳۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
روزانه ۶۰۰ تن شیر در یزد تولید می شود

یداله جوادپور، مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: روزانه بیش از ۶۰۰ تن شیر در دامداری های استان یزد تولید می‌شود که از این مقدار تنها ۱۵۰ تن در استان مصرف می‌شود و مابقی مازاد بر مصرف استان است که باید با برنامه ریزی مدون نهایت استفاده را از این میزان تولید داشته باشیم.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۹ هزار تن شیر خام از طریق ۱۴ ایستگاه در سطح استان یزد از دامداری های عضو تعاونی‌ها جمع آوری و خریداری شده است.

جواد پور ادامه داد: تعاونی‌های دامداران استان یزد با هدف حمایت از تولید در بخش دامپروری، ارتقای کیفیت محصولات دامی و ارائه خدمات مناسب و ارزان قیمت به اعضا، به عنوان توانمندترین تعاونی‌های بخش کشاورزی استان هستند، که بیش از ۱۵ هزار نفر از دامداران در این اتحادیه فعالیت دارند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد اضافه کرد: اتحادیه دامداران استان یزد با عملکرد بسیار خوب شبکه‌ای و با تکمیل زنجیره تولید تا مصرف محصول شیر دامداران استان گامی موثر در مدیریت بازار محصول شیر استان برداشته است.

اتحادیه دامداران استان یزد پارسال با مشارکت فعال در طرح توجیهی اقتصادی پرورش بز شیری نژاد مورسیا در سطح استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال جهت خریداری و انتقال یک هزار و ۸۰ راس بز مورسیا از کشور اسپانیا به استان زمینه توسعه دامداری‌های پرورش نژاد‌های اصلاح شده پر تولید دامی در سطح دامداری‌های استان را فراهم ساخته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار