توزیع بیش از ۵۳ هزار تن کودشیمیایی در آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت سال گذشته بیش از ۵۳ هزار تن انواع کود شیمیایی توسط شبکه تعاون روستائی استان بین کشاورزان توزیع شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
توزیع بیش از ۵۳ هزار تن کودشیمیایی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، علی اکبر نژاد رضا اظهار کرد: با وجود عدم همکاری کارخانجات پتروشیمی از مرداد ۹۸ تا آخر همان سال در تحویل کود به اتحادیه مرکزی، میزان کود توزیعی بین کشاورزان در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل آن ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین سهم کود شبکه تعاون روستایی استان مربوط به کود اوره است؛ این مقدار کود به انبارهای کددار شبکه منتقل و بین کشاورزان توزیع شد.

نژادرضا در خصوص تامین کودهای شیمیایی یادآوری کرد: با توجه به نیاز به تغذیه گیاهی در مرحله داشت، مصرف بهینه کودهای شیمیایی ارتباط مستقیمی با راندمان تولید در واحد سطح محصولات کشاورزی دارد که هم موجب رفع نیازهای مصرفی داخلی و هم موجب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود.

استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که از این میزان ۸۰۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۴۰۰ هزار هکتار آن به صورت آبی کشت می شود.

میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی استان در زیربخش های دام و طیور، آبزیان، محصولات گیاهی و باغی در حدود ۵ میلیون تن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار