انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد

طرقبه شاندیز( پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز، توسعه قدرت تصمیم سازی و بهبود نظام تصمیم گیری در آموزش و پرورش را از طریق مشارکت دانش آموزان امکان پذیردانست .

کد مطلب: ۹۶۳۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد

بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس شهرستان طرقبه شاندیز در ۱۲۴ مدرسه شهری و روستایی در سطح شهرستان و با مشارکت بیش از ۱۲ هزار دانش آموز دختر و پسر واجد شرایط این شهرستان باحضورفرماندارشهرستان، مدیرآموزش و پرورش شهرستان و رئیس و اعضای شورای شهر شاندیز، معاونین اداره و دیگر مسئولین برگزارشد.

حسینی، فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز در آیین انتخابات شورای دانش آموزی که به صورت نمادین با حضور مسئولان در هنرستان و دبیرستان شهید باهنر و شهید محمدپور برگزار شد، گفت: انتخابات شورای دانش آموزی تمرینی برای حضور در عرصه های اجتماعی ست.

وی بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران همه امور برای خدمت به مردم است و مردم سالاری دینی را بایستی دانش آموزان ما از همین سنین پایین در انتخابات شورای دانش آموزی تمرین کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان طرقبه شاندیز در ادامه گفت: با توجه به مردمی بودن حکومت جمهوری اسلامی مشارکت دانش آموزان در این انتخابات بر این پایه نهاده شده تا تجربه و تمرینی برای سپردن کار و مسئولیت پذیری آنان را در زندگی و جامعه خود دوچندان کند.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه یکی از وظایف دولت برگزاری انتخابات است افزود: امروز شما دانش آموزان در حال آموزش و تمرین این کار بزرگ هستید تا در آینده اداره نظام مدیریتی کشور را در حوزه های مختلف مانند برگزاری انتخابات به شایستگی برعهده بگیرید.

رضا رفسنجانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی را بهترین فرصت برای آموزش به نوجوانان و تقویت روحیه مشارکت جویی در آنها عنوان کرد و گفت: برگزاری این انتخابات، دانش آموزان را برای حضور بهتر در سایر صحنه های اجتماع آموزش می دهد و این مهم، قدم خوبی برای تقویت روحیه مشارکت و همکاری در بین آنهاست.

وی بیان کرد: طبق فرمایشات معاون محترم پرورشی و فرهنگی وزیر شعار امسال انتخابات شورای دانش آموزی «شوراهای دانش آموزی، طلایه داران گام دوم انقلاب» تعیین شده است.

رضا رفسنجانی در این مراسم، انتخابات شورای دانش آموزی را فرصتی برای اجتماعی شدن دانش آموزان دانست و گفت : یکی از فرصت هایی که موجب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت های پرورشی با ابعاد وسیع آن بوده و زمینه های به ظهور رساندن توانمندی های بالقوه آنان را فراهم می سازد، شوراهای دانش آموزی است که رشد و پرورش اجتماعی مبتنی برتعالیم انسان ساز اسلام را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اهداف شوراهای دانش آموزی گفت: تحکیم و تعمیق ارزش ها ،باور های دینی ، آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان و همچنین تکریم عملی شخصیت دانش آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان از جمله اهداف انتخابات شورای دانش آموزی می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزشگاه شهید باهنر برای اولین سال انتخابات شورای دانش آموزی را به صورت الکترونیکی برگزار می کند و امید داریم در سال آینده ، تمامی مدارس طرقبه شاندیز از این سامانه بهره مند شوند.

گفتنی است در ادامه مراسم با حضور مسئولین به صورت نمادین انتخابات با حضور دانش آموزان برگزار و دانش آموزان آرائ خود را به صندوق های اخذ رای ریختند تا نمایندگان خود را انتخاب نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار