30 وقف در سال 97 در استان یزد ثبت شد

یزد (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: سال گذشته به طور میانگین هر ۱۲ روز یک وقف جدید در استان یزد به ثبت رسیده به طوری که در مجموع ۳۰ وقف در سال ۹۷ در استان ثبت شده است.

کد مطلب: ۹۶۳۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
30 وقف در سال 97 در استان یزد ثبت شد

حجت الاسلام حسین زارع زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه بزرگداشت وقف که ظهر امروز برگزار شد گفت: وقف اگر درست معرفی شود بخش عمده ای از مشکلات اجتماع حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقف به خودی خود بزرگترین کمک برای حاکمیت و سلامتی است عنوان کرد: موقوفات در رفع مشکلات مردم، ترویج دین و دیانت و در حوزه رسانه و تبلیغ دین در فضای مجازی نقش مهمی را دارند و از اهمیت خاصی برخوردار است.

زارع زاده از 13 پروژه عمرانی در دست اقدام توسط اداره اوقاف در استان و 13 پروژه هم که به اتمام رسیده است خبر داد و افزود: مساحت عرصه موقوفه 46 هزار و 500 متر مربع با زیر بنای 72 هزار متر مربع و با حجم سرمایه 190 میلیارد تومان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: سال گذشته به طور میانگین هر ۱۲ روز یک وقف جدید در استان یزد به ثبت رسیده به طوری که در مجموع ۳۰ وقف در سال ۹۷ در استان ثبت شده است.

زارع زاده افزود: شهرستان تفت با ۱۰ وقف و شهرستان یزد با ۹ وقف از شهرستان‌های پیشتاز در ثبت وقف هستند.

وی به اقدامات انجام شده به منظور اخذ سند موقوفات اشاره کرد و ادامه داد: همچنین سال گذشته ۸۵۶ جلد سند مالکیت برای موقوفات استان یزد صادر شده است.

دهه وقف از شنبه 4 آبان ماه تا دوشنبه 13 آبان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار