رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خوسف : برگزاری 15 عنوان برنامه در دهه وقف خوسف

بیرجند (پانا) ـ رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خوسف از پیش بینی حدود 15 عنوان برنامه در شهرستان خوسف در ایام دهه وقف امسال خبرداد.

کد مطلب: ۹۶۳۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خوسف : برگزاری 15 عنوان برنامه در دهه وقف خوسف

حجت الاسلام محمد الهی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خوسف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام دهه وقف امسال حدود 15 عنوان برنامه در شهرستان خوسف پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه دهه وقف از چهارم آبان آغاز و تا 13 آبان ماه نیز ادامه دارد، گفت: محفل انس با قرآن در مسجد امام محمدباقر(ع)، دیدار با امام جمعه و دیدار با فرماندار شهرستان، سرکشی به واقفین خیراندیش و توزیع بسته‌های غذایی بر اساس اجرای نیات واقفین خیراندیش از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خوسف با بیان اینکه زنگ انشای وقف نیز در مدارس شهرستان نواخته می‌شود افزود: همایش یاوران وقف نیز با تجلیل از 9 نفر از خادم، هیأت امنا، متولی و چهره‌های قرآنی برتر در خوسف برگزار خواهد شد.

الهی با اشاره به در دهه پایانی ماه صفر تصریح کرد: بر اساس نیات واقفین خیراندیش برنامه‌های عزاداری رحلت پیامبراکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) در شهرستان خوسف برگزار می‌شود.

او ادامه داد: همایش پیاده‌روی با حضور هیأت‌های مذهبی همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در آستان مقدس سلطان ابوالقاسم(ع) روستای نصرآباد برگزار و در پایان این مراسم نیز 3 هزار نفر از عزاداران به همت خیران و از محل عواید موقوفات اطعام می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خوسف خاطرنشان کرد: همچنین عزاداری رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و اطعام عزاداران در مسجد جامع شهرستان برگزار می‌شود.

الهی با اشاره به آغاز دهه وقف تصریح کرد: از 4 تا 13 آبان ماه هر سال به عنوان دهه وقف نامگذاری شده و در این دهه حدود 15 برنامه در شهرستان پیش بینی شده است.

الهی از وجود 980 موقوفه و یک هزار و 53 رقبه در شهرستان خوسف خبر داد و اظهار کرد: بالغ بر 85 درصد موقوفات با نیت عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار