عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر:کشوری که علم ندارد،قدرت هم نخواهد داشت

اسلامشهر(پانا) - رئیس جمعیت پیشبردارتباط صنعت و دانشگاه درافتتاحیه ششمین نمایشکاه بین المللی کفش،کیف،چرم و صنایع وابسته گفت: درزمان تحریم باید با همت همگان ،آوردن تکنولوژی جدید و برگزاری کنفرانس های علمی در راستای توسعه صنعت کفش کوشا باشیم.

کد مطلب: ۹۶۲۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر:کشوری که علم ندارد،قدرت هم نخواهد داشت

در این مراسم مسعود شفیعی عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر درسخنانی با اشاره به فاصله افتادن فناوری و علم درایران اظهار داشت:زمانی به ما در مدارس انشاءعلم بهتر است یا ثروت را میدانند که بسیار اشتباه بود و بدانیم علم ما عین ثروت و قدرت است و کشوری که علم ندارد،قدرت هم نخواهد داشت.

او در ادامه افزود:میبایست در راستای انتقال فن آوری و تکنولوژیهای جدید تلاش کنیم و به موضوع علم در دانشگاه‌ها توجه بیشتری شود.

رئیس جمعیت پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه بیان داشت:زمانی در صنعت کفش فقط نام از کفش دست دوز برده میشدکه این کفش هم در زمانی خوب بود، ولی اکنون کشورهای جهان از جمله ایتالیاو... با توجه به اسکلت پا و تکنولوژی جدید کفش مناسب تولید میکنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داست:زمانی کفش ملی ما از ارزش صادراتی خوبی برخوردار بودو در آن وقت ما به ورود تکنولوژی و فن آوری جدید اعتقادی نداشتیم و بازار کفاشهای ما هم دیگر جذابیت گذشته را نداشت.

شفیعی خاطرنشان کرد:با توجه به اصل مهم خودکفایی ملی و صنعتی بایدواردجهانی شویم و برندسازی کنیم و از سطح آمادگی فنی کشورها هم استفاده ببریم.

او از آمادگی مجدد راه اندازی رشته تحصیلی کیف و کفش و چرم در دانشگاه‌ها که زمانی بود ولی برای دانشجویان جذابیت نداشت خبر داد که بورسیه کردن آنان را در را گسترش این رشته بسیار موثر برشمرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر تصریح کرد: در راستای توسعه صنعت کفش در زمان تحریم و شکوفایی مجددآن میبایست با همت همگان وآوردن تکنولوژی جدید و برگزاری کنفرانس‌های علمی کوشا باشیم.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار