صدیقی: محصولات دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند بخشی از نیازها را رفع و به رونق تولید کمک کند

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم محصولات دانشگاه فنی و حرفه‌ای را موثر دانست زیرا بخشی از نیازها را رفع و به رونق تولید کمک می‌کند.

کد مطلب: ۹۶۲۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
صدیقی: محصولات دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند بخشی از نیازها را رفع و به رونق تولید کمک کند

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی صدیقی در نشست هم‌اندیشی خدمات رفاهی دانشجویان و ترسیم چشم‌انداز همکاری‌ها و حمایت‌ها از ارتقای کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آموزش های مهارتی را در این دانشگاه و دانشگاه علمی کاربردی مهم قلمداد کرد و گفت: نیروها و دانشجویان این دانشگاه دانشجویان طبقات پایین و متوسط جامعه هستند و این نگرانی برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه برای اشتغال و بازار کار کمتر است.

وی ادامه داد: حجم قابل توجه و البته مبارک یعنی بیش از ۱۷۰ هزار دانشجو به مجموعه آموزش عالی اضافه شده است و ۱۷۶ مرکز آموزشی در این دانشگاه فعالیت دارند.

صدیقی افزود: سازمان برنامه بودجه و مجموعه دولت با توجه به اهمیت این دانشگاه باید حمایت های ویژه‌ای را درنظر بگیرند تا برنامه‌ها در یک زمان‌‌بندی منظم انجام شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: کارگاه های آموزشی و انتخاب دانشجوی نمونه اقدامات خوبی است. محصولات دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند بخشی از نیازها را رفع کند و برای دانشجو کمک هزینه باشد و به رونق تولید کمک کند.

وی به ساماندهی خوابگاه‌ها تا سال ۱۴۰۰ اشاره و اظهار امیدواری کرد استاندرسازی آشپزخانه‌های دانشگاه تا پایان سال ۹۹ انجام شود.

۷۰ رئوس درس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت عملی ارائه می‌شود

ابراهیم صالحی عمران نیز در نشست هم‌اندیشی خدمات رفاهی دانشجویان و ترسیم چشم‌انداز همکاری‌ها و حمایت‌ها از ارتقای کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی که مطابق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه‌های کشور مهارتی شوند، مورد توجه است تا دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور قلمداد شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای پذیرش جمعیت دانشجویی تا ۲۰۰ هزار نفر است افزود: ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده مستقیم زیرنظر این دانشگاه در ۱۱۰ شهر کشور اداره می‌شود که ۵۳ از این دانشکده‌ها اختصاصی دختران است.

صالحی عمران با اشاره به اینکه حدود هزار نفر کادر آموزشی داریم گفت: در سال ۹۷ پذیرش دانشجو نداشتیم زیرا امسال به دیپلم رسیدند و امسال با پذیرش دانشجو ۴۵ هزار نفر در دوره کارشناسی ناپیوسته و ۱۳۰ هزار نفر در دوره کاردانی در حال ثبت‌نام هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ رئوس درس در این دانشگاه به صورت عملی ارائه می‌شود. ۲ هزار و ۲۰۰ گارگاه در اختیار این دانشگاه است و تاکید داریم دروس در کارگاه‌ها ارایه شود لذا میزان حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها زیاد است.

وی افزود: خوشبختانه در آموزش‌های مهارتی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه توانایی مهارتی و اشتغال را دارند زیرا هدف اصلی این دانشگاه تربیت نیروی کاردان، تکنسین و آچار به دست است.

صالحی عمران اشاره کرد: ۹۳ دوره کاردانی در این دانشگاه ارائه می‌شود و افراد در حدود ۶۰ رشته کاردانی ناپیوسته امکان تحصیل دارند. طبق خروجی‌های سال ۹۳ و ۹۴ حدود ۶۷ درصد آقایان و حدود ۶۰ درصد خانم‌ها وارد بازار کار شدند.

وی به تغییر ۴۱ سرفصل این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بحث تجاری‌سازی و مراکز رشد و نواوری مورد توجه است و ۲۷ مرکز در این باره مجوز گرفته است لذا لازم است با درنظر گرفتن امکانات تسهیلاتی و رفاهی و حمایت‌های وزارت علوم افراد را تشویق به تحصیل در این دانشگاه کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان به کمبود ۲۰۰ میلیاردی بودجه این دانشگاه در بحث سلف دانشجویی اشاره کرد.

معاون فرهنگی، مدیرکل امور دانشجویی، مدیر مرکز مشاوره و سلامت دانشجویی، مدیرکل تربیت بدنی و صندوق رفاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این نشست به بیان نکاتی درباره فعالیت های هر بخش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار