فضای مجازی،فرصتی است برای تبلیغ کتاب خوب

کتاب و کتاب‌خوانی یک فضیلت نیست بلکه یک ضرورت است

مدارس باید دانش آموزان را با کتاب آشتی دهند

تبریز(پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب و دهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: کتاب و کتاب‌خوانی یک فضیلت نیست بلکه یک ضرورت می‌باشد، برای اینکه یک جامعه عالم داشته و یک شهروند خوب باشیم به این مقوله باید توجه کنیم.

کد مطلب: ۹۶۲۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کتاب و کتاب‌خوانی یک فضیلت نیست بلکه یک ضرورت  است

صالحی با بیان اینکه تبریز با فرهنگ ارتباط دارد، گفت: اگر به گذشته ی شهر تبریز نگاه کنیم متوجه آثار فرهنگی بسیار متعددی خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کتاب و کتاب‌خوانی یک فضیلت نیست بلکه یک ضرورت می‌باشد. برای اینکه یک جامعه عالم داشته و یک شهروند خوب باشیم به این مقوله باید توجه کنیم.

صالحی با اشاره به تهدید های مضاعف کتابخوانی ادامه داد: رقبای کتاب جدی تر از گذشته اند چراکه میانگین مصرف اینترنت ۱۶۹ دقیقه و میانگین تماشای تلویزیون ۷۲ دقیقه است در حالی که میانگین مطالعه ی کتاب تنها ۱۳ دقیقه است.
صالحی یاد آورشد: فضای مجازی برای کتاب و کتاب‌خوانی یک فرصت است چراکه برای مثال اگر در گذشته در معرفی کتاب مشکل داشتیم اکنون فضای مجازی یک فرصت برای معرفی کتاب های مختلف است.

وی در ادامه گفت: قطعاً می‌توان ۱۶۹ دقیقه فضای مجازی را به نفع کتاب خوانی مصادره کرد که قطعا به نفع مردم است.

صالحی افزود: کتاب و کتابخوانی صرفا نه برای اینکه جامعه ما جامعه عالم باشد تا پیشرفت کند و نه تنها برای اینکه شهروند خوبی برای همزیستی بهتر داشته باشیم بلکه برای سلامت زیستن به کتاب خواندن نیاز داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:کتاب برای فرزندان ما غریب هستند و متاسفانه نظام آموزش و پرورش نتوانسته بین کودکان و کتاب آشتی برقرار کند.

وی با اشاره بر اینکه خانواده‌ها خود کتاب نمی‌خوانند ولی کتاب خواندن فرزندانشان را ارزش می‌دانند، تصریح کرد: اگر فرزندان کتاب درسی را طوطی‌وار یاد گرفته و نمره بگیرند ،حتما فرزند خوبی هستند. ولی اگر کتاب آزاد بخوانند آنها را کسانی تلقی می‌کنند که از راه به در شده‌اند.

صالحی ضمن اشاره به تهدید های جدی برای کتاب و کتابخوانی گفت:مدرسه کتابخوانی را وسعت نداده و فقط انبار کردن ذهن را یاد می‌دهد تا با حجم زیاد کتاب درسی و بدون اینکه فرصت مطالعه آزاد را به کودکان و نوجوانان بدهد آنها را از کتابخوانی دور کرده است و همین موضوع باعث دلزده شدن نسبت به کتاب است.

صالحی ضمن تاکید بر مشکلات و کمبود کاغذ گفت: در ۶ ماهه اول سال حدود ۴۳ هزار کتاب چاپ شده است که نسبت به سال های پیش افزایش نیز داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در40 سال بعد از انقلاب اسلامی کتاب کم تولید نشده است به طوریکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار کتاب تولید شده که برخی از کتاب ها به چندین دوره چاپ رسیده است.

صالحی با اشاره به اینکه هفتهی پیش رو هفتهی وقف است، گفت: امیدوارم همانطور که در ضیافت های عاشورایی هرکس به اندازه ی توان خود نذر میکند برای امر کتابخوانی و احداث کتابخانه ها نیز وقف صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار