اجرای چهارمین دوره طرح گام های عاشقی در 40 مدرسه مشهد مقدس در دهه آخر صفر

مشهد (پانا)- معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال برای چهارمین سال متوالی طرح گام های عاشقی در روزهای آخر ماه صفر توسط آموزش و پرورش استان در 40 مدرسه سطح مشهد مقدس اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۹۶۲۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای چهارمین دوره طرح گام های عاشقی در 40 مدرسه مشهد مقدس در دهه آخر صفر

حسین شادکام معاون هماهنگی این اداره کل با بیان اینکه اجرای طرح گام های عاشقی موجب ایجاد هرچه بیشتر نگرش معنوی در خادمین زوار علی ابن موسی الرضا (ع) شده است در خصوص اجرای این طرح در سال جاری گفت: امسال برای چهارمین سال متوالی طرح گام های عاشقی در روزهای آخر ماه صفر توسط آموزش و پرورش استان اجرا خواهد شد و طی این طرح تلاش می شود به زائرین حضرت رضا (ع) اسکان و خدمت رسانی شود.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین ما وظیفه داریم دانش آموزانی تمام ساحتی تربیت کنیم، ساحت های تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی و ساحت تربیتی اجتماعی و سیاسی در این فعالیت معنوی سه روزه در قالب توجه به امام مهربانی ها (ع) و نیز خدمتگزاری به زائرین این امام بزرگ برای دانش آموزان اتفاق می افتد.

شادکام با اشاره بر اینکه تعلیم و تربیت واقعی در فضاهای غیررسمی اتفاق می افتد ادامه داد: یکی از چرخش های تحول آفرینی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده خارج کردن فضای آموزشی و تربیتی از انحصار کلاس درس به سایر فضاهاست و طرح گام های عاشقی از برنامه هایی ست که در این زمینه تاثیرگذار می باشد.

معاون هماهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر مشهد مقدس شهری زائرپذیر است و در سال بالغ بر 30 میلیون نفر زائر و مسافر به این شهر سفر می کنند حتما لازم است تا دانش آموزان امروز که شهروندان آینده هستند در موضوع فرهنگ میزبانی از زائرین امام هشتم (ع) مهارت های مختلف را کسب نمایند و طی این طرح گروه های همسال دانش آموزان در این فضای اردویی، زیارتی و تربیتی در کنار آشنایی با فرهنگ رضوی و توجه و اعتقاد به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مهارت های مختلفی از قبیل مسئولیت پذیری، میزبانی، ایثارگری و ... را کسب می کنند.

وی در پایان در خصوص خدمات ارائه شده از سوی آموزش و پرورش خراسان رضوی به زائرین امام هشتم (ع) تصریح کرد: همه ساله زائرین زیادی از سراسر دنیا و کشور به مشهد مقدس می آیند و توسط آموزش و پرورش اسکان می یابند. دسته ای از زائران و مسافران ابتدای فصل بهار و ایام تابستان در مدارس و مراکز رفاهی اسکان می یابند، گروهی دیگر از زائرین پیاده در حدود 140 مدرسه شهر مشهد اسکان می یابند و آموزش و پرورش استان این مدارس را در اختیار آن ها قرار می دهد و سایر خدمات توسط تشکل مردمی جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده ارائه خواهد شد. در بحث اجرای طرح گام های عاشقی نیز قریب به 40 آموزشگاه به این طرح اختصاص یافته و علاوه بر در اختیار گذشتن فضای فیزیکی مدرسه، سایر خدمات نیز توسط آموزش و پرورش استان به زائرین پیاده ارائه می شود و مدیر مدرسه، سایر همکاران مدرسه، اولیاء دانش آموزان و دانش آموزان در این خدمت رسانی سهیم هستند و در زمینه های مختلف خدمت رسانی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار