فردی که ۹۴ میلیارد فرار مالیاتی داشت در کرج دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان البرز از بازداشت فردی خبر داد که با تاسیس و ثبت شرکت‌های صوری و تجاری، اقدام به فرار مالیاتی ۹۴ میلیارد ریالی کرده بود.

کد مطلب: ۹۶۲۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
فردی که ۹۴ میلیارد فرار مالیاتی داشت در کرج دستگیر شد

تسنیم نوشت: سردار عباسعلی محمدیان با اعلام خبر کشف فرار مالیاتی ده‌ها میلیاردی در کرج، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت نیابتی، مبنی بر فرار مالیاتی فردی، توسط یکی از ادارات استان خراسان رضوی و دستور رسیدگی به موضوع از دادسرای کرج پرونده به پلیس آگاهی استان البرز ارجاع شد.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی وارد عمل شده و در بررسی جزئیات پرونده مطلع شدند، متهم با تأسیس شرکتهای صوری، دریافت کارت بازرگانی و امتیازات این شرکتها اقدام به واردات کالا در حجم بسیار بالا کرده و به علت نپرداختن مالیات، موجب تضییع حقوق بیت‌المال و فرار مالیاتی به مبلغ ۹۴ میلیارد ریال شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم وجود آدرس دقیق از نامبرده، متواری بودن وی و اینکه فقط آخرین آدرس این شخص در سال ۹۰ در کرج موجود بود، با پیگیری‌های شبانه‌روزی و بررسی آدرسهای احتمالی و انجام تحقیقات نامحسوس در نهایت متهم در منطقه "مهرویلا" شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

محمدیان خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر فرار مالیاتی اعتراف کرده و اذعان داشت، پس از دریافت کارت بازرگانی در استان خراسان رضوی اقدام به واردات انواع کالاها اعم از تجهیزات پزشکی و الکترونیکی کرده و به علت بدهی و فرار مالیاتی به شهر کرج متواری و در آن جا ساکن شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم با صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد، گفت: مالیات یکی از ابزارهای حیاتی دولت برای تعدیل ثروت و ارائه خدمات عمومی و رفاهی به آحاد مردم است و نقش به سزایی در رشد و توسعه همه جانبه کشور دارد بنابراین اداره مبارزه با جرایم اقتصادی فرماندهی انتظامی استان البرز در راستای مقابله با پدیده فرار مالیاتی و احقاق حقوق عامه با قاطعیت پرونده‌های مالیاتی را رسیدگی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار