آموزش و پرورش در حوزه پدافند غیر عامل نقش فرهنگ سازی را برعهده دارد

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه هماهنگی نکوداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: آموزش و پرورش در حوزه پدافند غیر عامل نقش فرهنگ سازی را برعهده دارد.

کد مطلب: ۹۶۲۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در حوزه پدافند غیر عامل نقش فرهنگ سازی را برعهده دارد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: برنامه های مرتبط با پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش در حوزه های مختلف وجود دارد.

وی افزود: پدافند غیرعامل باعث ایجاد قدرت بازدارندگی برای کشور می‌شود و امروز باید به سمتی حرکت کنیم که دشمن از تفکر تهاجم به کشور هم هراس داشته باشد.
خدابنده تصریح کرد: در این حوزه باید بر روی تهدیدات دشمن متمرکز شویم و در کنار آن انسجام و وحدت ملی را در بین مردم افزایش دهیم، نقش مدارس ما در تقویت هویت ملی دانش آموزان و افزایش همبستگی ملی بسیار مهم است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: آموزش و پرورش در حوزه پدافند غیر عامل بیشتر نقش فرهنگ سازی را برعهده دارد و بر همین اساس هم تدوین کتب درسی مرتبط با موضوع در طول سال های اخیر در دستور کار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: آشنا کردن دانش آموزان، معلمان و اولیاء با خطرات و آسیب هایی که ممکن است از سوی دشمن برای آن ها پیش بیاید از اصلی ترین وظایف آموزش و پرورش در حوزه پدافند غیر عامل است.
خدابنده در پایان گفت: برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل فرصت مناسبی برای آشناسازی مخاطبین آموزش و پرورش با این اصل است و با توجه به اهمیت موضوع باید به تمامی دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت گوشزد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار