اقدام شیرینی‌فروشی ابرکوهی برای ترویج کتاب‌خوانی

ابرکوه (پانا) - یک شیرینی فروش خوش ذوق در شهرستان ابرکوه در مغازه اش یک قفسه کتاب ایجاد کرده و با قرار دادن چند کتاب و امانت دادن آن‌ها به علاقمندان، همشهریان و مشتریانش را به کتابخوانی تشویق می کند

کد مطلب: ۹۶۱۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اقدام  شیرینی‌فروشی ابرکوهی برای ترویج کتاب‌خوانی

"محمد قدیریان" که چند ماهی است در خیابان شهید بهشتی ابرکوه، یک کافه قنادی را با کمک همسرش و با حال و هوای کتاب و کتابخوانی اداره می‌کند، می‏‌گوید: دانش آموخته کارشناسی بهداشت محیط از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و مدتی است که در شبکه بهداشت شهرستان ابرکوه مشغول به کار هست. .

وی ادامه می دهد: سه سال است که در کنار کار اداری، به شیرینی‌پزی و به تازگی به شیرینی فروشی مشغول هستم.

‎وی هدف خوذ را که در مغازه اش قفسه کتابی برای کتاب خوانی نصب کرده می ‎گوید: البته پیشنهاد این اقدام را همسرم داد چرا که علاقه شدیدی به کتاب خواندن دارد و همین شد که این پیشنهاد را با هم اجرایی کردیم .

"قدیریان "با اشاره به اینکه سعی کرده همه کتابی را برای سلایق مختلف در قفسه مغازه اش داشته باشد در مورد واکنش مردم به این کار اظهار می کند:تاکنون واکنش های مثبتی داشته ایم وبرای خیلی مشتریان این حرکت جالب بوده به نحوی که برخی در مغازه مشغول مطالعه می شوندو بعضی نیز کتابی را به امانت می برند تا در فرصتی مناسب آن را مطالعه کنند.

وی معتقد است که این قبیل اقدامات باعث می شود فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین مردم شهر ارتقاء یابد.

این ابرکوهی خوش ذوق در پایان به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران اشاره می‏‌کند و می‏‌گوید: همیشه برند شدن، ارزش ‎ زیادی را با خودش به همراه دارد به نحوی که وقتی کالایی برند می‏‌شود و اسم و رسم پیدا می کند بیشتر به آن توجه می‏‌شود و ‎ یزد هم با گرفتن این عنوان می‏‌تواند در حوزه‏‌های فرهنگی توجه بیشتری را به خود معطوف کند و زمینه‏‌ساز اتفاقات مثبت در حوزه فرهنگی در یزد و استان باشد. .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار