مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان اعلام کرد :

اهدای خودجوش بیش از 20000 جلد کتاب توسط مردم در 7ماه نخست امسال به کتابخانه ها

عضویت در کتابخانه های خوزستان در روز ۲۵ آبان ماه  به صورت رایگان است

اهواز (پانا) - مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان گفت:در 7 ماهه امسال حدود 20هزار جلد به صورت خودجوش و توسط مردم به کتابخانه‌ها اهدا شد و عضویت در کتابخانه های خوزستان در روز ۲۵ آبان ماه  به صورت رایگان است.

کد مطلب: ۹۶۷۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اهدای خودجوش بیش از 20000 جلد کتاب توسط مردم در 7ماه نخست امسال به کتابخانه ها

منصور کوهی رستمی شامگاه یکشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته کتاب در اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان این که بیش از ۱۵۸ هزار عضو در نهاد کتابخانه ها فعال هستند اظهار داشت: ۷۶ هزار و ۳۰۵ عضو آقا و ۸۲ هزار و ۹۴ عضو کتابخانه ها زن هستند از این رو بیشتر اعضای کتابخانه های عمومی خوزستان زنان هستند.

او با اشاره به این که در استان خوزستان ۲۲۶ باب کتابخانه عمومی فعالیت دارد گفت: از این تعداد ۱۷۸ باب کتابخانه نهادی و ۴۸ باب کتابخانه مشارکتی هستند و به ازای هر ۲۱ هزار نفر یک کتابخانه فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان بیان کرد: نیروی انسانی فعال، جوان و تحصیل کرده ویژگی دوم نهاد کتابخانه‌های عمومی استان است و در حال حاضر ۴۸۸ نفر در مجموعه کتابخانه های عمومی خوزستان شاغل هستند که ۷۵ درصد آنها تحصیلات عالی دارند.

او با بیان این که ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی خوزستان موجود است و به ازای هر ۱۰۰ خوزستانی ۵۷ جلد کتاب داریم یادآورشد: سه درصد مردم خوزستان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

سه درصد مردم خوزستان عضو کتابخانه های عمومی هستند

کوهی رستمی خدمات دهی کتابخانه های عمومی خوزستان را ۱۲ ساعته عنوان کرد و ادامه داد: یکی از اهداف مهم ما در نهاد کتابخانه های عمومی تبدیل آن به مراکز فرهنگی و اجتماعی است.

او اهدای کتاب از سوسی خیرین خوزستانی را را ارزنده توصیف کرد و افزود:در 7 ماهه امسال حدود 20هزار جلد به صورت خودجوش و توسط مردم به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

اورسانه، خانواده و دستگاههای دولتی را سه ضلع موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: رسانه و کتاب عمدتا یک رسالت را دنبال می کنند و هر دو به دنبال افزایش سطح بصیرت، آگاهی و دانش مردم هستند.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به این که کتابخانه های عمومی مجموعه ای برنامه محور است توضیح داد: نهاد کتابخانه ها یک نهاد فرهنگی پیشرو و برنامه محوراست که نیازمند توجه بیشتر در بحث بودجه و اعتبارات می باشد و ضرورت دارد نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به این مساله ورود کنند.

او بیان کرد: توجه به گروه های خاص مانند ناشنوایان، نابینایان و معلولان جسمی و ذهنی از دیگر موضوعات مورد توجه در نهاد کتابخانه های عمومی استان است و به این منظور یک چاپگر بریل از سوی یک خیر در کتابخانه مرکزی خوزستان راه اندازی شده و نابینایان هر کتاب و جزوه ای بخواهند را می توانند به صورت بریل درآورند.

کوهی رستمی با اشاره به وجود بخش تولید کتاب گویا در کتابخانه مرکزی استان گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار کتب گویا در کتابخانه مرکزی اهواز موجود است.

وی با اشاره به اولویت های نهاد کتابخانه های استان بیان کرد: توسعه زیرساخت های موجود با تاکید بر عدالت اجتماعی و حضور کتابخانه ها در مناطق محروم و کم برخوردار یکی از اولویت های مهم اداره کل است بدین منظور پارسال پنج کتابخانه ای که به بهره برداری رسیدند همه در مناطق کم برخوردار بودند.

برنامه های هفته کتاب در خوزستان

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد:در این هفته قصد داریم چهار کتابخانه را در نقاط مختلف به بهره برداری برسانیم از سوی دیگر نیز ۲ کتابخانه هم صددرصد ساخته شده اند که تنها تجهیزات آنها مانده و ۶ طرح کتابخانه سازی نیز در حال ساخت است.

او افزود: امسال در هفته کتاب ۹۷۸ برنامه کتاب محور در استان و یک نمایشگاه کتاب در این هفته در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار می شود.

کوهی رستمی گفت: نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در همه مدارس خوزستان، نمایشنامه خوانی و برگزاری جشن امضای کتاب های هوشنگ مرادی کرمانی با حضور وی در خوزستان از دیگر برنامه های هفته کتاب در خوزستان است.

کوهی رستمی افزود بنا داریم در هفته آینده با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آیین استانی زنگ کتابخوانی را در مدارس استان برگزار کنیم که گامی بلند در راستای ترویج مطالعه و کتابخوانی است .

او خبر داد: عضویت در کتابخانه های خوزستان در روز ۲۵ آبان ماه به صورت رایگان است.

هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبان با شعار حال خوش خواندن در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار