1500 شرکت از خدمات شبکه نوآوری تهران بهره‌مند شده‌اند

تهران (پانا) - مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه 1500 شرکت از خدمات شبکه نوآوری تهران بهره‌مند شده‌اند، گفت این شبکه یک برنامه ملی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با هدف گسترش ارائه خدمات هوشمند و موثر به فعالان حوزه نوآوری ایجاد و توسعه یافته است.

کد مطلب: ۹۶۰۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
1500 شرکت از خدمات شبکه نوآوری تهران بهره‌مند شده‌اند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی با بیان اینکه تا کنون نزدیک به 30 هزار نفر از خدمات این شبکه بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: می‌توان گفت تقریبا تمام این خدمات با همراهی بخش خصوصی ایجاد و ارائه شده است. همچنین برای بهره‌مندی اعضای بیشتر از این خدمات، این شبکه هر روز به دنبال تفاهم ایجاد یا ارائه خدمات بیشتر، جدیدتر و نوآورانه تری است.

کرمی در ادامه ظرفیت‌های موجود در این شبکه را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود این شبکه می‌تواند با حضور بیش از 10 هزار شرکت، 100 هزار فرد نوآور و صاحب استعداد و مهارت برتر، هزاران تیم استارتاپی و نوپا؛ توسعه دهنده و ارائه دهنده خدمات توسعه‌‏ای در حوزه کسب و کار و نوآوری باشد.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شبکه‌سازی در بین اعضای حاضر و فعال زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی کشور اصلی‌ترین ماموریت معاونت علمی و از طریق شبکه نوآوری تهران است، گفت: برای تحقق در این مسیر، این شبکه موضوعاتی همچون بهم رسانی، هم‌افزایی، توسعه تعاملات، تسهیل‌گری در ارتباطات، خلق بازار، هدفمندسازی و نوآوری در حمایت‌‏ها را به طور خاص مورد توجه قرار داده است. زیرا هدف این شبکه فرهنگسازی ارتقای سهم اقتصاد دانش بنیان است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه اعضای شبکه نوآوری گسترده هستند گفت:تمامی عناصر زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی کشور حقیقی و حقوقی، دولتی و خصوصی را شامل می‌شود که می‌توان به شرکت‏‌های دانش‏‌بنیان، خلاق و فناور، پارک‏‌های علم و فناوری، نواحی نوآوری، مجتمع‏‌های فناوری، کارخانه‌‏های نوآوری، دستگاه‏‌های دولتی و نهادهای عمومی اشاره کرد. تمام این اعضا به نوعی در توسعه زیست بوم با حمایت یا سیاست‏گذاری و قانون‌گذاری مؤثر هستند.

کرمی در پایان به دیگر اعضای این شبکه اشاره کرد و افزود: در این شبکه نخبگان، استعدادهای برتر، دانشجویان و پژوهشگران، افراد نوآور، مخترعان و صاحبان ایده و مهارت هم حضور دارند. همچنین در این فضا شرکت‏‌ها، مؤسسات و نهادهای حامی، تسهیل‌گر و خدمات دهنده در حوزه توسعه کسب و کار، دانش، علم و فناوری نیز حضور دارند تا شاهد رونق اقدامات فناورانه بیش از گذشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار