فعالیت بیش از 240 واحد صنعتی محصولات کنجدی در اردکان

اردکان (پانا) - فرماندار اردکان با اشاره به فعال‌بودن بیش از ۲۴۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در شهرستان، محصولات کنجدی را برندی با سابقه بسیار طولانی با اشتغال‌زایی مناسب توصیف کرد و گفت: رعایت موازین بهداشتی که با سلامت مردم مرتبط است باید در رأس بازرسی‌ها و پایش‌ها قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۶۰۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 240 واحد صنعتی محصولات کنجدی در اردکان

بهروز شهابی زاد در نشستی با حضور مدیران بهداشت، غذا و داروی استان و تولیدکنندگان محصولات کنجدی، بر لزوم پایش واحدهای فعال در این عرصه و نظارت مستمر بر همه تولیدکنندگان تأکید کرد.

وی افزود: طرح پایش تولیدکنندگان محصولات کنجدی از طریق مشارکت همه واحدهای فعال برای تقویت نظارت بر مسئله بهداشت آن‌ها در شهرستان اردکان اجرا می‌شود.

فرماندار اردکان انتقال برخی واحدها به شهرک صنعتی و الزامات قانونی مانند مالیات بر ارزش افزوده موجب شده تا وحدت رویه‌ای در نحوه مواجهه با آن‌ها وجود نداشته باشد؛ اما مهم‌ترین مسئله، تشدید نظارت بر واحدهایی است که بدون داشتن مجوزها و صلاحیت‌های قانونی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

شهابی‌زاد افزود: این‌گونه واحدها، محصولات کنجدی را با قیمت و کیفیت پایین‌تر تولید و روانه بازار کرده و علاوه بر مشکلات احتمالی بهداشتی، ممکن است برند و جایگاه محصولات کنجدی اردکان را خدشه‌دار کنند.

رئیس شورای سلامت شهرستان با بیان این‌که در مسئله بهداشت و سلامت جامعه با جدیت ورود خواهیم کرد؛ افزود: برخورد قانونی درانتظار واحدهای بدون پروانه بهداشتی و صنفی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار