فرمانداراردکان :

بخش مهمی از رسالت ایجاد نشاط اجتماعی برعهده ادارات ورزش‌وجوانان است

اردکان (پانا)- فرماندار اردکان در گردهمایی مدیران ستادی و رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان که به میزبانی اردکان برگزار شد؛ ایجاد سلامت و نشاط برای جامعه را از وظایف حاکمیتی برشمرد و گفت: بخش مهمی از این رسالت برعهده ادارات ورزش و جوانان است.

کد مطلب: ۹۵۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بخش مهمی از رسالت ایجاد نشاط اجتماعی برعهده ادارات ورزش‌وجوانان است

بهروز شهابی‌زاد با اشاره به وضعیت شهرستان ازلحاظ جغرافیایی و اقتصادی گفت: در ماه‌های اخیر سعی کرده‌ایم در حوزه‌های مهمی مانند محیط‌زیست، تصمیمات را علمی‌تر به مرحله اجرا درآوریم و این مسئله در حوزه ورزش و جوانان نیز به جریان افتاده است.

فرماندار اردکان در تشریح این موضوع افزود: براساس برنامه ارائه‌شده تصمیم بر این شده تا به‌جای تمرکز بر روی یک تیم ورزشی، اعتبار و بودجه آن را صرف همه رشته‌های ورزشی کنیم و در واقع تیم والیبال خاتم تبدیل به باشگاه ورزشی خاتم شد که از همه رشته‌های ورزشی دیگر و نیز قهرمان‌های انفرادی و مدال‌آوران حمایت و پیشتیبانی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تشکیل وزارت ورزش و جوانان یکی از اقداماتی بود که با هدف پرداختن بیش‌تر و تخصصی‌تر به مباحث ورزش و جوانان انجام شد؛ اما متأسفانه حوزه جوانان به‌شدت مغفول ماند و حتی در بسیاری از شهرستان‌ها ازجمله اردکان نیروی تخصصی بخش جوانان تخصیص نیافت ولی در عوض حوزه ورزش رشد خوب و قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

فرماندار اردکان ادامه داد: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، فضاهای ورزشی شهرستان اردکان رشد ۲۰ برابری داشته است. اما این رشد و این عدد به معنای رسیدن به نقطه مطلوب و قابل‌قبول نیست. در حال حاضر تعداد ۴۰ سالن ورزشی و ۱۰ مجموعه ورزشی در سطح شهرستان فعال است که برای قریب به ۵ هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته و بیش از ۱۲۰ مربی فعال ورزشی و ۳۷ هیئت ورزشی در سطح شهرستان کافی نیست و سرانه فضای ورزشی اردکان در رتبه پنجم استان قرار دارد.

فرماندار اردکان توسعه زیرساخت‌های ورزشی را یکی از نیازهای اساسی شهرستان برشمرد و گفت: علی‌رغم وجود چندین تیم اردکانی در لیگ برتر؛ متأسفانه زیرساخت‌های آن فراهم نیست؛ به‌عنوان مثال ملی‌پوش دوومیدانی داریم؛ اما پیست مناسب دوومیدانی نداریم. تیم لیگ‌برتری شمشیربازی داریم؛ اما سالن مناسب آن را در اردکان نداریم. تیم لیگ برتری فوتبال ساحلی داریم؛ اما سکوهای استاندارد و زیرساخت‌های مناسب فوتبال ساحلی برای پذیرش میزبانی بازی‌ها را نداریم.

وی استعدادهای ورزشی فراوان از زنان و مردان را مهم‌ترین سرمایه‌های ورزشی شهرستان عنوان و اظهار امیدواری کرد با حمایت اداره‌کل و برنامه‌ریزی مناسب، استعدادهای بیش‌تری شناسایی و شکوفا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار