برای میانجیگری بین ایران و عربستان؛ عمران خان فردا به تهران می‌آید

تهران (پانا) - نخست وزیر پاکستان به منظور میانجیگری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی فردا به تهران سفر خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۶۰۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برای میانجیگری بین ایران و عربستان؛ عمران خان فردا به تهران می‌آید

از ابتدای هفته جاری تا کنون اخبار ضد و نقیض بسیاری مبنی بر سفر عمران خان به تهران به منظور میانجیگیری بین تهران و ریاض و همچنین پیگیری سیاست کاهی تنش بین ایران و آمریکا منتشر شد.

این اخبار از آن جهت قابل توجه بود که آخرین پالس مثبت رد و بدل شده بین مقامات جمهوری اسلامی و سعودی بعد از اظهارات عمران خان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت.

نخست وزیر پاکستان در آن زمان از پیغام خود از سوی مقامات عربستان به مقامات ایرانی خبرداد. پیغامی که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی نیز آن را تایید کردند. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نیز چندی بعد در جریان گفت‌وگویی صراحتا اعلام کرد کرد که کشورش خواهان جنگ با تهران نیست و این جنگ به ضرر اقتصاد کل جهان خواهد بود.

حالا رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در همین زمینه نوشته است که «تنها یک روز پس از تایید برنامه سفرهای آتی عمران خان به تهران و ریاض از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، منابع رسمی اعلام کردند که نخست وزیر پاکستان با هدف پیشبرد ابتکار میانجیگری در منطقه فردا به ایران سفر می کند.»

این رسانه که با نام نورنیوز شناخته می‌شود همچنین در گزارشی جداگانه نوشته بود که عمران خان برنامه‌هایی را نیز برای بهبود روابط تهران و واشنگتن و کاهش تنش بین دو کشور دارد.

نخست وزیر پاکستان در جریان سفر خود به ایران با جمعی از مقامات بلندپایه به ویژه حسن روحانی دیدار خواهد کرد. او در آخرین سفر خود به تهران با رهبری ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار