اولاقباد مطرح کرد: لزوم بازنگری در کتب آموزش زبان

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادگیری زبان را در تقویت حوزه‌های علمی، آموزشی، اقتصادی و ... تاثیرگذار دانست و تاکید کرد زمان آن رسیده است که در کتب آموزشی زبان در مدارس و آموزشگاه‌ها بازنگری انجام شود.

کد مطلب: ۹۶۰۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اولاقباد مطرح کرد: لزوم بازنگری در کتب آموزش زبان

فریده اولادقباد در همایش انجمن صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های زبان انگلیسی که صبح امروز با حضور نمایندگان مجلس و موسسان و اعضای این انجمن در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد گفت: زمانی کشور ما موفق خواهد شد که بتوانیم از همه افراد و ظرفیت‌های کشور در همه عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و سیاسی و‌ اقتصادی و ... استفاده کنیم. در کنار آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی و‌ مراکز هستند که در جامعه‌پذیری و تربیت فرزندانی که بتوانند ایرانی سرافراز را بسازند، ایفای نقش می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس دهم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این نتیجه رسیدیم که آموزش و پرورش دغدغه دولت‌ها نیست و به همین دلیل ما قانون برنامه ششم توسعه مواد زیادی را اضافه کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: رسالت ما قانون‌گذاری است و ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

اولادقباد گفت: انجمن صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های زبان انگلیسی پیشنهادهایی برای اصلاح قانون دارد تا هرآنچه شامل مدارس غیردولتی می‌شود از قبیل معافیت‌های مختلف، مالیات، تاسیسات، عضویت در صندوق موسسان و ... که همه آن‌ها به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارسال شده است و ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا مراکز و آموزشگاه‌ها هم از این موارد برخوردار شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نقش زبان انگلیسی در تعاملات بین‌المللی بسیار اثرگذار است، در حوزه اقتصاد، تجارت، جذب توریسم و‌... نیز بسیار اثرگذار است. به اعتقاد من باید در صدور مجوز برای آموزشگاه‌های زبان، آموزش و پرورش باید اهتمام جدی را داشته باشد و در حوزه نظارت هم توجه جدی انجام شود.

اولادقباد افزود: ما باید در کار کسانی که می‌خواهند مدرسه داشته باشند و خدمات آموزشی و پرورشی ارائه دهند، کارشکنی نکنیم اما نظارت جدی داشته باشیم. کشور ما فرهنگ و تمدن غنی دارد و باید آموزشگاه‌های زبان این فرهنگ و تمدن غنی را به خوبی انتقال دهند. متاسفانه برای دانش‌آموزان ما اینگونه تصور شده است که زبان و یادگیری آن سخت است. دانش‌آموزان ما توانایی معرفی خود به زبان دیگری را ندارند؛ آیا نباید یک بازنگری را در محتوای کتب آموزشی داشته باشیم و حتی کتبی که در آموزشگاه‌ها تدریس می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید دانش‌آموزان ما از یادگیری زبان بترسند. خانواده‌های ما هزینه آموزش زبان فرزندشان را کنار می‌گذارند و برای آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. باید غیر از انگلیسی زبان‌های مختلف دیگر را در آموزشگاه‌های زبان تقویت کنیم. اگر می‌خواهیم به سمت و سوی اقتصاد منهای نفت برویم باید صنعت گردشگری را تقویت کنیم و این نیازمند تامین زیرساخت‌هاست و آموزشگاه‌ها در این زمینه می‌توانند به خوبی همراهی کنند. آموزشگاه‌ها غیر از آموزش باید وارد چنین تعاملاتی شوند.

اولاقباد در ادامه خطاب به موسسان آموزشگاه‌های زبان گفت: باید آموزشگاه‌های ما آسیب‌شناسی کنند تا بچه‌ها از زبان نترسند، به الگوی برتر تدریس مجهز شوند، استانداردهای لازم را رعایت کنند. امیدوارم بچه‌های ما بتوانم انواع زبان‌ها را برای تقویت اقتصاد کشور و ... یاد بگیرند.

اولین همایش انجمن صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های زبان شهر تهران امروز در فرهنگسرای اندیشه با هدف کوشش در جهت استیفای حقوق و خواسته‌های مشروع اعضای صنف، جمع‌آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، برنامه ریزی جهت تامین نیازهای صنفی، کوشش در جهت ارتقای بهره‌وری مراکز زبان، هماهنگی در امور آموزش، تامین نیروی انسانی مورد نیاز و ..، همکاری در جهت تاسیس صندوق صنف، تلاش در جهت ایجاد شرایط بهتر در ارتباط با سازمان‌های ذیربط، ایجاد تسهیلات در زمینه صدور و تمدید مجوزها و ایجاد ارتباط با دیگر انجمن‌های زبان در سطح کشور برگزار شد.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان، موسسان و‌ کارفرمایان آموزشگاه زبان سراسر کشور قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار