مدیر کل آموزش و پرورش مازندران: توجه به قرآن، عترت و نماز محور فعالیت‌ها باشد

ساری (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد که محور فعالیت‌های این نهاد بر اساس توجه به قرآن، عترت و نماز باشد.

کد مطلب: ۹۵۹۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران: توجه به قرآن، عترت و نماز محور فعالیت‌ها باشد

عسکری نیکزاد در افتتاحیه دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن،عترت و نماز کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش در رامسر در حال برگزاری است، ضمن تأکید بر این نکته که حاضران همه از اساتید قرآن هستند، گفت: قرآن معجزه جاویدان پیامبر اکرم (ص) است و ما نیز متولی آموزش این کتاب سراسر نور و حکمت در میان آینده سازان هستیم و براین اساس تأکید دارم بر اینکه ضرورت دارد توجه به این سه منشور قرآن، عترت و نماز محور فعالیت های ما در آموزش و پرورش باشد.

او با اشاره به منحصر به فرد بودن این کتاب نورانی و این حقیقت که قرآن کتابی هدایتگر و مایه رحمت برای مومنان و معجزه ای است که در تاریخ نمونه ای نظیر آن نداریم، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد این ویژگی ها برای جوانان و نوجوانان به خوبی تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه همچنین گفت: قرآن راه تعقل است و مسیر هدایت به صراط مستقیم و بهترین الگو برای حاکمیت قوانین الهی است و این حقایق باید در قالب شیوا و رسا برای فرزندان ما که جویای حقیقت هستند روشن شود.

او در ادامه به عملکرد آموزش و پرورش مازندران در حوزه قرآن، عترت و نماز اشاره و خاطره نشان کرد: دانش آموزان و فرزندان عزیز ما در سراسر استان، صاحب رتبه های درخشانی در حوزه های مختلف قرآن، عترت و نماز شدند و برگزاری همین برنامه ملی که برای سومین بار به آموزش و پرورش مازندران سپرده شد نیز حکایت از عملکرد درخشان همکاران ما در این بخش دارد.

نیکزاد به جایگاه علمی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: کسب رتبه های برتر در جشنواره شهید رجایی، کسب رتبه برتر در جشنواره ها و المپیادهای علمی و آموزشی، کسب رتبه سوم کشوری در موضوع هدایت تحصیلی، کسب رتبه نخست باسوادی در دوسال متناوب، اجرای برنامه «دو هزار یادواره شهید در دو هزار مدرسه» که ان شاالله تبدیل به برنامه کشوری خواهد شد، تنها گوشه ای از دستاوردهای ما در آموزش و پرورش مازندران است.

وی در پایان به نگاه بنیادین و محتوایی جناب حاجی میرزایی مقام عالی وزارت به آموزش و پرورش و اعمال تبعیض مثبت و توجه ویژه به مناطق محروم و تاکید برعدالت آموزشی و تربیت معلمانی با قدرت تجزیه و تحلیل بالا که به تربیت دانش آموزانی با قدرت بالای تحلیل، اشاره کرد و گفت: ما نیز در این مسیر برای تحقق اولویت های مورد نظر شما که در راستای اهداف و ساحت های سند تحول بنیادین است، تلاش خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار