مظفر: صداقت، صراحت، صمیمیت و سرعت چهار کلیدواژه حوزه ارزیابی آموزش‌وپرورش است

تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مهمترین مواردی را که باید در ارزیابی عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش مورد توجه قرار دهند را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۵۹۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مظفر: صداقت، صراحت، صمیمیت و سرعت چهار کلیدواژه حوزه ارزیابی آموزش‌وپرورش است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، زهرا مظفر در گردهمایی کارشناس مسئولان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان لرستان گفت: «صداقت، صراحت، صمیمیت و سرعت چهار کلیدواژه حوزه ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش است.»

او به آیه 195 سوره آل عمران از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: «در تفسیر بخشی از این آیات استنباط می‌شود که برای شناسایی افراد در انجام کارهای خوب و بد راه و روش مشخصی لازم است که وجود آن ضروری است و برای ایجاد انگیزه در سازمان و بهبود عملکرد، هم تلاش و هم تلاشگر یا به عبارتی هم عمل و هم عملیات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که این کار در نهایت به بهره‌وری، اثربخشی و کارایی یک سیستم منجر خواهد شد.»

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: «در یک سازمان اداری همه کارمندان آن مانند اعضای یک پیکرند که اگر کوچکترین آسیبی به یکی از اعضا وارد شود کل بدن تحت شعاع آن قرار می‌گیرد. همانگونه که بدن انسان با تغذیه هماهنگ همه اعضای آن رشد می‌کنند لازم است در یک سیستم هم با برنامه‌ریزی و نظارت همه اعضای آن رشد کنند نه آنکه با نگاه‌های سیاسی و تبعیض‌آلود موجبات رشد یک گروه و رکود در عده‌ای دیگر ایجاد شود.»

زهرا مظفر گفت: «برای تسهیل در این زمینه و امکان رشد همه‌جانبه لازم است با ایجاد انگیزه به وسیله نظارت، ارزیابی و بازخورد لازم موجبات ارتقای انگیزه و ارتقای عملکرد سازمان را میسر کنیم.»

او به جمله‌ای از مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور مبنی بر «استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام آموزش و پرورش» اشاره کرد و گفت: «این جمله جایگاه ارزیابی و نظارت را به خوبی مشخص می‌کند چراکه با ارزیابی و نظارت صحیح می‌توانیم نقاط قوت را شناسایی و تقویتو نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کرد.»

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «در ارزیابی برای ارتقای عملکرد سازمان باید مواردی چون آموزش و توانمندسازی مستمر کارکنان دستگاه متناسب با مقتضیات زمانی و پیشرفت تکنولوژی، پرهیز از مرزبندی و دسته‌بندی در ارزیابی و نظارت و اجرای دقیق قانون بدون توجه به طیف‌ها و گروه‌های سیاسی، سرعت در حسابرسی و صداقت و صراحت در ارزیابی، تکریم ارباب رجوع با توجه به شرایط روحی افراد و حفظ آبرو و رازداری‌، بی‌طرفی و دوری از جهت‌گیری‌های مختلف، قاطعیت در تصمیم‌گیری و برخورد قاطع با متخلف مورد توجه قرار گیرد.»

مظفر افزود: «در علم مدیریت برنامه‌ریزی مهمترین عامل ارزیابی مستند از فعالیت‌ها است. آگاهی، پیشگیری و بهبود عملکرد باید در اولویت قرار گیرد. جایگاه ارزیابی و نظارت بر نیروی انسانی بسیار حساس است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار