آگاهی،پیشگیری و بهبودعملکرد هدف مجموعه ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش در سال تحصیلی جدید است

ارومیه (پانا) - مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آگاهی،پیشگیری و بهبودعملکرد سیستم را هدف و برنامه این مجموعه برای سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۵۷۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی،پیشگیری و بهبودعملکرد هدف مجموعه ارزیابی عملکرد  وزارت آموزش وپرورش در سال تحصیلی جدید است

زهرا مظفر در گفتگو با خبرگزاری پانا در رابطه با برنامه های مجموعه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال تمامی بخش های آموزشی، پرورشی، اداری و مالی وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور و استان ها مورد آموزش قوانین و مقررات بخش های مختلف و آگاهی بخشی به این موضوعات قرار خواهند گرفت.

مظفر در این خصوص ادامه داد،بسیاری از مشکلات موجود در روند اجرایی فعالیت ها به ویژه در سطح مدارس ناشی از عدم آگاهی به قوانین و مقررات است و این موضوع با اولویت در دستور کار ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در سطح کشور برای سال تحصیلی جاری قرار دارد.

وی با اشاره به نکات مثبت این موضوع گفت:ثمره برگزاری دوره های آگاهی بخشی تحقق یک عمل پیشگیرانه است و نتیجه آن بهبود عملکرد دستگاه و ارتقاع بهروری و اثربخشی خواهد بود.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های این مجموعه برای تسهیل در امر ثبت نام و روند اجرایی آن در سطح کشور گفت:در راستای اجرایی نمودن برنامه آگاهی بخشی و توانمند سازی بخش های مختلف آموزش و پرورش امسال برنامه ویژه ایی برای مدیران مدارس در بحث روند ثبت نام دانش آموزان خواهیم داشت،این موضوع باعث افزایش رضایتمندی اولیا و دانش آموزان خواهد بود.

مظفر ارتقای سلامت اداری را یکی دیگر از اولویت های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری یکی از مسئولیت های اداره ارزیابی،عملکرد مسئولیت کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد است که در این راستا خرداد ماه امسال طبق برنامه ریزی صورت گرفته گلوگاه های مشکل زا در همه بخش ها و زیر مجموعه های آموزش و پرورش شناسایی شده اند که در راستای شفاف سازی و صیانت از حقوق شهروندی و مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری توسط بازرسان ویژه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مظفر افزود : حراست و حفاظت از دستگاه بزرگ آموزش و پرورش وظیفه مجموعه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات است و این به منزله دفاع از حقوق شهروندی و بهبود عملکرد دستگاه و در نهایت موجب افزایش رضایت عموم خواهد بود.

مظفر در ادامه وضعیت اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی را بسیار خوب و مطلوب دانست و گفت:آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در حوزه پاسخگویی به شکایات به عنوان استان برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت همچنین این استان باتوجه به ارزیابی های اولیه صورت گرفته در شاخص های عمومی و اختصاصی نیز از استان های برتر کشور به حساب می آید.

آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی رتبه اول گروه علمی،آموزشی وفرهنگی و همچنین رتبه سوم ارتقای سلامت اداری جشنواره شهید رجایی را نیز کسب نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار