هر جا علم باشد آنجا را روشنایی فرا می گیرد

اصفهان (پانا) - آیت الله نمازی در دیدار اعضای رئیسه و مسئولان دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه مسیر حرکت و زندگی انسان توام با تاریکی و جهل است، خاطر نشان کرد: هر جا علم باشد آنجا را روشنایی فرا می گیرد.

کد مطلب: ۹۵۹۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
هر جا علم باشد آنجا را روشنایی فرا می گیرد

وی با بیان اینکه علم برای انسان حجت خداست، افزود: علمی که خدواند متعال در اختیار بشر قرار داده حجت خداست و هر علمی که برای غیر خدا باشد خودنمایی است و ارزشی ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) که إِنَّ الحُسَـینَ مِصـباحُ الهُـدی وَسَفینَــه النّجاه (حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است)، اظهار داشت: پیامبر راه زندگی را به راهی تاریک تشبیه می‌‏کند که نیاز به چراغ و نور دارد و آن چراغ و نور امام حسین(ع) است.
آیت الله نمازی به برپایی مراسم های خودجوش مردمی حضرت ابا عبدالله حسین(ع)، پیاده روی اربعین و همایش شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و افزود: همه این برنامه ها ادامه حرکت عاشوراست، آینده بشر به واسطه حضرت امام حسین(ع) و نهضت عاشورا و قیام کربلا رقم می خورد.
وی حفظ و پاسداشتسرمایه علم الهیرا وظیفه دانشگاهیان دانست و افزود: دانشجویان امانت الهی هستند و باید به نحو احسن، این سرمایه ها را برای آینده کشور تربیت کنیم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، حرکت سردار قاسم سلیمانی در منطقه خاورمیانه را نمونه ای از تاثیر پذیری از فرهنگ عاشورا عنوان کرد و افزود: ظرفیت های بالقوه ای در کشوراست که هنوز ناشناخته است و باید این ظرفیت ها به نسل جوان به خوبی معرفی شوند.
آیت الله نمازی رسالت دانشگاهیان را در این شرایط خاص، بسیار حساس دانست و افزود: در دانشگاه ها نباید تنها به آموزش بسنده شود و باید استادان سعی نمایند در کنار آموزش به جوانان دانشجو معرفت شناسی را هم فرا دهند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت در منطقه در حال توسعه است، افزود: جهان به سوی تحولاتی عظیم در حال حرکت است که این وظیفه و رسالت جامعه دانشگاهی را بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه مسیر حرکت انسان اقیانوس وار است و انسان های فراوانی در این مسیر غرق شده اند، تاکید کرد: پشتوانه ای که انسان را از این مسیر سخت نجات می دهد حضرت امام حسین (ع) است.
امام جمعه کاشان با بیان اینکه رسیدن به تکامل، هزینه دارد و نباید از سختی ها هراسید افزود: تا انسان سختی نبیند نمی تواند آسایش ببیند و به تکامل برسد.
وی تحریم ها را سازنده برای کشور عنوان کرد و افزود: همانگونه که در دوران دفاع مقدس با تمام سختی ها توانسیم بر دشمن پیروز شویم امید است در حال حاضر هم با صبر و تلاش آحاد مردم به خصوص جوانان بتوانیم بر تمامی مشکلات فائق آئیم و پیروز شویم.
عضو مجلس خبرگان رهبری الگوسازی را وظیفه دانشگاهیان دانست و خاطر نشان کرد: باید از این ظرفیت های دانشجویی به درستی و عالمانه استفاده شود تا بتوانیم از جوانان سرمایه هایی عظیم برای آینده کشور بسازیم .
در این دیدار رییس دانشگاه کاشان هم گزارشی از فعالیت ها و افتخارات این دانشگاه ارائه کرد و حمایت ها و همراهی های مستمر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برای توسعه و ارتقاء این دانشگاه را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار