مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد : یکی از نیازهای اصلی در حوزه آموزش خوب، تجهیزات و فضای استاندارد است

یزد(پانا)-عباسعلی دانافر" با تاکید بر این که هیچ سیاستی در آموزش و پرورش نباید اجرا شود مگر اینکه در راستای تحقق سیاست‌های سند تحول بنیادین باشد افزود: یکی از نیازهای اصلی در حوزه آموزش خوب، تجهیزات و فضای استاندارد است.

کد مطلب: ۹۵۹۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد : یکی از نیازهای اصلی در حوزه آموزش خوب، تجهیزات و فضای استاندارد است

"دانافر" درمراسم تکریم ومعارفه مدیرکل نوسازی استان یزد خاطرنشان کرد: نمی‌توان انتظار داشت که اهداف متعالی سند تحول اجرایی شود مگر اینکه دارای فضاها و تجهیزات به روز باشند و بتوان از این ظرفیت به درستی استفاده لازم به عمل آید.

وی با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در حوزه تجهیزات و فضا در استان و کشور رخ داد گفت: در استان یزد علاوه بر اقداماتی که از سوی نوسازی صورت گرفت، مجمع خیرین مدرسه ساز در استان یزد هم اقدامات بسیار گسترده و خوبی انجام داده است.

ایشان افزود: در 5 سال گذشته نزدیک به 200 میلیارد اعتبارات خیری جذب کردیم که این موضوع استان یزد را جزو رده‌های بالای کشور قرار داده است.

این مسئول به اینکه نزدیک به 30 تا 35 درصد فضاهای آموزشی ما غیرایمن است گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته باید تلاش بیشتری شود تا بتوانیم تمام فضاهای آموزشی استان را استاندارد کنیم.

"دانافر "تصریح کرد: یزد هم رشد جمعیت تعداد دانش‌آموزان را داشته و هم با توجه به اینکه یک استان مهاجرپذیر است که سبب شده تعداد دانش‌آموزان افزایش قابل توجهی پیدا کند.

وی ادامه داد: اگرچه ما این سال تحصیلی را خیلی خوب آغاز کردیم ولی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه، باید 50 درصد دانش‌آموزان را به رشته‌های مهارتی هدایت کنیم گفت: الان این رقم در استان یزد 38 درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است اما حتما باید به 50 درصد برسد.

"دانافر "خاطرنشان کرد: برخی از هنرستان‌های یزد سابقه‌ای بسیار طولانی دارند و تجهیزات آنها دچار فرسودگی و کهنگی شده‌اند که حتما باید نسبت به تجهیز این هنرستان‌ها به امکانات جدید اقدام لازم انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار