عباسعلی دانافر: سند تحول بنیادین نسخه نجات نظام آموزشی کشور است

یزد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، در شورای آموزش و پرورش استان به لزوم اجرایی شدن اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
عباسعلی دانافر: سند تحول بنیادین نسخه نجات نظام آموزشی کشور است

به گزارش خبرگزاری پانای یزد، مدیر کل آموزش و پرورششورای3ن یزد، در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در نظام آموزشی کشور باید تحولاتی اساسی و جدی صورت بگیرد افزود: سند تحول بنیادین به عنوان بهترین نسخه برای کمک در مسیر ساماندهی شرایط و فرآیند آموزشی و تربیتی باید در دستور کار قرار بگیرد.

دانافر همچنین در خصوص سند تحول بنیادین گفت: در راه تحقق بخشیدن به این سند نه تنها آموزش و پرورش بلکه همراهی و حمایت بخش های دیگر نیز الزامی است.

او همچنین هدف از سند تحول بنیادین را شکوفا کردن و پرورش دانش آموزانی فعال و پویا برشمرد و افزود: این سند جدا از مسائل علمی به موضوعاتی مختلفی همچون زمینه های هنری، سیاسی و اجتماعی، زیستی ومدنی نیز توجه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن گرامی داشت هفته معلم از تلاش بی دریغ معلمان تشکر کرد و افزود: معلم از منظر سند تحول بنیادین یک مربی است یعنی کسی که جدا از مسائل درسی، مهارت های زندگی و اجتماعی را نیز به دانش آموزان آموزش دهد.

در ادامه علیرضا مصباح فر، معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش، پیرامون بحث در این موضوع اظهار کرد: براساس این سند باید مدرسه را از نهادی آموزشی به عنوان نهادی فرهنگی اجتماعی و کانون تربیت محله معرفی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید از رقابت های تنش زا و استرس زا در مدارس کاسته شده و جایش را به رفاقت ها سالم دهد بیان کرد: دانش آموز با داشتن اضطراب بالا قادر به نشان دادن همه توانایی های خود نیست بنابراین این موضوع مستلزم اصلاح و نوآوری در شیوه تدریس است.

و در پایان قرار شد از 72 معلم شاخص و برتر، تجلیل شده و لوح تقدیر به پاس زحماتشان در این دوران به آنها داده شود.

لازم به ذکر است که این نشست صبح امروز 23 اردیبهشت باحضور استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی برگزار شد.

خبرنگار: بهار دهقان زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار