در جلسه هم‌اندیشی اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز

حاجی‌میرزایی: هرکس با هر توانمندی باید بتواند در مدرسه‌سازی مشارکت کند

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش مدرسه را کانون محلی و عرصه یادگیری دانست و تاکید کرد فعالیت‌های جامعه خیرین مدرسه‌ساز باید به سمت فرهنگ‌یاری، مدرسه‌یاری، فن‌یاری و... توسعه یابد.

کد مطلب: ۹۵۸۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: هرکس با هر توانمندی باید بتواند در مدرسه‌سازی مشارکت کند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی‌میرزایی در جلسه هم‌اندیشی اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: «همواره قدوم خیران برای عرصه تعلیم و تربیت مبارک بوده است و خواهد بود و شما در عمل آشکار کردید که خیران چه جایگاه والایی دارند.»

وزیر آموزش‌وپرورش به آیات قرآن کریم درباره نیکوکاری اشاره کرد و گفت: «خداوند کسانی را که با اموال خود مجاهدت می‌کنند، در کنار کسانی که با جان خود مجاهدت می‌کنند، قرار می‌دهد. شما یاوران خدا هستید. ما وظیفه‌داریم در برابر نعمت خداوند شاکر باشیم و یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها که امروز از آن بهره‌مندیم نعمت وجود خیران است. نعمت‌ها باید یادآوری و شکرگزاری شوند چراکه از این نعمت‌ها از ما سؤال خواهد شد.»

او ادامه داد: «نعمت‌های خدا بر دو نوع ظاهری و باطنی هستند، ساخت مدرسه وجوه ظاهری کار خیران است که قابل‌مشاهده است اما وجه باطنی نعمت خیران تأثیر تربیتی است که این کار بر جامعه اثر می‌گذارد. اقدامات خیرین لطافت و نیکوکاری را در جامعه به وجود می‌آورد و شما این عمل تربیتی را راهبری می‌کنید و حضور مؤثر دارید.»

باید فضای مشارکت خانواده‌ها در تربیت فراهم شود

حاجی‌میرزایی گفت: «باید فضا را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که هرکس با هر توانمندی بتواند در مدرسه‌سازی مشارکت کند، البته جامعه به حدی از قابلیت و ظرفیت رسیده است که در برابر هر مشکلی از جامعه احساس مسئولیت و برای حل آن مشکل مشارکت می‌کند.»

به گفته وزیر آموزش و پرورش، این وزارتخانه زمانی به اهداف خود خواهد رسید که همه در نظام تعلیم و تربیت مشارکت کنند. او افزود: «باید مدرسه با خانواده و جامعه پیوند بخورد و عرصه مشارکت را گسترده کنیم چرا که مشارکت بستر آموزش‌ و پرورش را به میان مردم می‌برد. در فرهنگ دینی، خانواده مسئول اصلی تربیت است و بقیه نهادها همراه و کمک‌کننده این مسیر هستند. باید فضا را برای خانواده‌ها ایجاد کنیم تا مشارکت کنند.»

مدرسه باید کانون محلی و عرصه یادگیری باشد

حاجی‌میرزایی گفت: «وجه باطنی حضور خیران آثار ماندگار و پایداری در فرهنگ و جامعه دارد. ما مسئول تربیت هستیم و باید جامعه خیرین مدرسه‌ساز را به فرهنگ‌یاری، مدرسه‌یاری، فن‌یاری و... توسعه دهیم چرا که مدرسه باید کانون محلی و عرصه یادگیری باشد.»

وزیر آموزش‌ و پرورش در پایان گفت: «آموزش‌ و پرورش وظیفه دارد در خدمت خیرین باشد و با تمام وجود در این عرصه در کنار شما بزرگواران هستیم و خواهیم بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار