حناچی: سیاست شورای شهر وشهرداری تبدیل خانه های قدیمی به مراکز فرهنگی است

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت سیاست شورا و شهرداری در زمینه اقتصاد، فرهنگی و مبتنی بر این است که خانه ها و ساختمان های قدیمی که ارزش میراثی دارند تبدیل به کافه، موزه و گالری شوند.

کد مطلب: ۹۵۸۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
حناچی: سیاست شورای شهر وشهرداری تبدیل خانه های قدیمی به مراکز فرهنگی است

به گزارش سایت شهر، پیروز حناچی صبح امروز به مناسبت آغاز هفته تهران از بخش‌های مختلف پروژه پهنه رودکی بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت ایجاد پهنه رودکی قرار گرفت.

شهردار تهران در ادامه به یکی از کافه‌های قدیمی پهنه رودکی رفت که پیش از این به انبار تبدیل شده بود و با اشاره به تجربه موفق تبدیل این خانه قدیمی به کافه گفت: در منطقه شش، ۱۱ و ۱۲ خانه‌های قدیمی واجد خصیصه‌های میراثی وجود دارند که از پتانسیل فرهنگی بالایی برخوردار هستند. سیاست شورا و شهرداری در زمینه اقتصاد، فرهنگی و مبتنی بر این است که خانه ها و ساختمان های قدیمی که ارزش میراثی دارند تبدیل به کافه، موزه و گالری شوند. با این اقدام، تحرکی در حوزه اقتصاد فرهنگی ایجاد می شود چراکه این اماکن قابلیت بالایی در جذب گردشگر دارند.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری عمومی شورا و شهرداری این است که اگر بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری کند، ما نیز حمایت کنیم، گفت: به همین دلیل در منطقه ۶ و ۱۱ گالری، کافه کتاب، موزه و غیره که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده در حال توسعه است. مدیریت شهری از فعالیت سرمایه گذاران در این زمینه استقبال و حمایت می کند. شاید در گذشته تلاش بر این بود تا این ساختمان ها به مراکز تجاری تبدیل شوند، اما ما می خواهیم این اماکن بیشتر کاربرد فرهنگی داشته باشند و پتانسیل های فرهنگی شهر را با این خانه ها افزایش دهیم.

حناچی با اشاره به حمایت مدیریت شهری از سرمایه‌گذاران اظهارکرد: طرح تثبیت واحدهای با ارزش و پهنه رودکی در کمیسیون ماده ۵ در حال بررسی است که غلبه آثار فرهنگی بر مسکونی مورد توجه قرار گرفته است. این کار حرکت خوبی است چرا که اقتصاد مبتنی بر فرهنگ همواره مورد توجه است و این مسئله نیز به عنوان یک ابزار مورد توجه قرار گرفته است.

حناچی در ادامه از روند بازسازی عمارت منشی باشی در خیابان نوفل لوشاتو بازدید کرد و پس از آن به خیابان لاله زار رفت و با کسبه و اهالی محل گفتگو کرد.

در این تهران گردی شهرداران مناطق ۱۱ و ۱۲، برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی را همراهی می کنند.

همچنین، در حاشیه بازدید شهردار تهران از ساختمان «منشی باشی» گروه تهران گردی احمد مسجد جامعی نیز به این گروه پیوستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار