معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اعلام کرد: تحصیل دختران عشایر در 228 مدرسه شبانه‌روزی

۳۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سال گذشته به مدارس برگردانده شد

تبریز (پانا) – معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم کردن زمینه برای تحصیل دانش‌آموزان دختر است که به همین منظور در جهت عمل به تاکید و سفارش مقام معظم رهبری، 228 مدرسه شبانه‌روزی عشایری برای دختران ایجاد شده است.

کد مطلب: ۹۵۸۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی  آموزش و پرورش اعلام کرد: تحصیل دختران عشایر در 228 مدرسه شبانه‌روزی

رضوان حکیم‌زاده در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی بیان کرد: برنامه‌های ابلاغ و منتشرشده آموزش و پرورش به صراحت اعلام می‌کنند که اولویت برای ما ارتقای مدارس دولتی است و تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت مدارس دولتی به کار می‌بندیم.

وی افزود: ردیف اعتباری‌ای برای مناطق محروم و دو زبانه گرفته‌ایم برای اینکه ابتدایی و پیش دبستانی به صورت رایگان در این مناطق پوشش داده شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: میانگین کشوری در این حوزه 74 درصد است در حالی که ما توانسته ایم در خوزستان پوشش 100 درصدی و در ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی پوشش 90 درصد پیس‌دبستانی ایجاد کنیم.

حکیم‌زاده در ادامه با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما حذف رقابت‌های فردی و تشویق به مشارکت و کار گروهی است، گفت: ارزشیابی توصیفی و حذف آزمون‌های تستی مجالی برای این هستند که دانش‌آموزان از طریق بازی، تکالیف مهارتی خود را انجام دهند تا خلاقیتشان پیشرفت کند.

وی افزود: در این راستا نیز دستاوردهایی را داشته‌ایم که رکورد هفت میلیون کتاب خوانده و نوشته‌شده دانش‌آموزان ابتدایی در سال گذشته نمونه‌ای از این موفقیت‌ها است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: برای انسداد مبانی بی‌سوادی همه ساله بعد از اتمام ثبت‌نام، از طریق ثبت احوال تعداد و مشخصات اسمی کودکانی را که لازم‌التعلیم هستند را به استان ارسال می‌کنیم و با اینکه هیچ بودجه‌ای برای این منظور تعریف نشده است، در سراسر کشور مسئولان آموزش و پرورش تلاش می‌کنند کودکان بازمانده را به تحصیل برگردانند. اکنون در کشور 202 مدرسه یک نفره داریم و چند صد مدرسه نیز یک تا پنج دانش‌آموز دارد.

حکیم‌زاده فقر مالی، فقر فرهنگی خانواده‌ها و معلولیت را دلایل اصلی ادامه تحصیل کودکان برشمرد و افزود: سال تحصیل گذشته 141 هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود داشت که با شناسایی اطلاعات اسمی، 34 هزار نفر آن ها به مدارس بازگشتند.

وی گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم کردن زمینه برای تحصیل دانش‌آموزان دختر است که به همین منظور در جهت عمل به تاکید و سفارش مقام معظم رهبری، 228 مدرسه شبانه‌روزی عشایری برای دختران ایجاد شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مسئولیت کودکان کار با سازمان بهزیستی است و آموزش و پرورش فقط مسئولیت فراهم کردن فرصت‌های آموزشی را برای آن‌ها دارد و در این زمینه آماده هرگونه همکاری با سازمان بهزیستی هستیم.

حکیم‌زاده گفت: 500 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در کشور داریم که تحت پوشش تحصیلی هستند و امکانات آموزشی را برای آن ها فراهم کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار