اعلام آمادگی معاون تربیت‌ بدنی آموزش و پرورش برای اختصاص 70درصد اعتبارات به دوره ابتدایی

حمیدی: امسال دوره توانمندسازی برای ۲۷۰ هزار معلم ابتدایی برگزار می‌شود

تبریز (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اعلام آمادگی این معاونت برای اختصاص 70 درصد اعتبارات این معاونت برای دوره ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی معاون تربیت‌ بدنی آموزش و پرورش برای اختصاص 70درصد اعتبارات به دوره ابتدایی

مهرزاد حمیدی صبح امروز در گردهمایی مشترک معاونان تربیت‌بدنی و سلامت و آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کشور که در باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: «معاون آموزش ابتدایی کشور در سال تحصیلی گذشته با نگاهی تخصصی، بحث شاداب‌سازی فضای مدارس و حذف آزمون‌های ملال‌آور و فراری‌دهنده دانش‌آموزان از مدرسه را پیشنهاد دادند و وزیر سابق آموزش و پرورش نیز تمام قد از حذف کنکور و مبارزه با مافیای کنکور دفاع کردند.»

او ادامه داد: «هر اتفاقی که در رشد و تربیت و شکل‌گیری شخصیت اتفاق می‌افتد، در دوران 2 تا 6 سالگی است و اگر بتوانیم برای این دوران برنامه‌ریزی کنیم کشور می‌تواند در همه زمینه‌ها رشد یابد. دوران ابتدایی برای ما بهترین دوران است تا بتوانیم به اهداف خود برسیم و تنها مشکلی که در این زمینه داریم این است که متاسفانه ساختار سیستم را تکه تکه کرده‌اند و در نتیجه ما فکر می‌کنیم که دانش‌آموز را باید تکه تکه کرد در حالی که باید مجموعه‌ای نگاه کنیم و دانش‌آموزان را با نگاه وحدتی پرورش دهیم.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع تمام‌ساختی را مطرح می‌کند و البته تمام نظام‌های تعلیم و تربیت بر این تاکید دارند که آموزوش و پرورش نباید تک‌ساحتی باشد. این موضوع در دوران ابتدایی ژرف‌‌تر و عمیق‌تر است و بنابراین باید برای این دوران بیشتر برنامه‌ریزی کنیم.»

حمیدی گفت: «برای ایجاد تحول در ورزش کشور باید معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با سایر معاونت‌ها همکاری کند و اگر غیر از این باشد و همدیگر را رقیب بدانیم و با هم همکاری نکنیم ورزش کشور 50 سال آینده هم همانی خواهد بود که اکنون هست. اگر کودک در دوران 2 تا 6 سالگی سواد حرکتی را یاد بگیرد در آینده نیز ورزش همگانی و قهرمانی را دنبال خواهد کرد و برای همین است که سراغ همکاری با معاونت آموزش ابتدایی آمده‌ایم.»

حمیدی ادامه داد: «باید از دوران کودکی به فرزندان‌مان مهارت‌های اجتماعی، سلامت و بهداشت، سازگاری و قوانین را یاد دهیم و در این راه حوصله داشته باشیم، در غیر این صورت وقتی فرد بدون این آموزش‌ها بزرگ شد دیگر در بزرگسالی کاری از دست ما برنمی‌آید. بین تربیت‌بدنی و ورزش کیلومتر‌ها فاصله وجود دارد، تربیت‌بدنی یعنی این که بتوانیم آموزش‌ها را از طریق بازی و تربیت‌بدنی و حرکتی به دانش‌آموزان آموزش دهیم، چیزی که تمام دنیا از این روش استفاده می‌کنند ولی ما از آن غافلیم.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: «باید از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای تربیت کودک داخل خانه استفاده کنیم و سپس برای کودک در مدرسه برنامه‌ریزی کنیم. متاسفانه گاهی ما کودکان را قبل از این که به دوران ابتدایی برسند از دست داده‌ایم.»

حمیدی در ادامه درباره برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مدارس گفت: «تا آخر سال 380 سالن ورزشی در مدارس دخترانه با حداقل 200 متر فضای ورزشی احداث می‌شوند. آموزش و توانمندسازی معلمان ابتدایی را ادامه می‌دهیم. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال برای 270 هزار معلم ابتدایی دوره‌های توانمندسازی برگزار کنیم.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: «6 جلد کتاب تربیت‌بدنی برای راهنمایی معلمان پایه‌های اول تا ششم ابتدایی تدوین کرده‌ایم. اولین سود این تحرک بدنی قطعا به نفع خود معلم است که سبب تحرک و پویایی خود او می‌شود و در گام بعدی به نفع دانش‌آموزان خواهد بود.»

او گفت: «مسابقات کشوری ورزش دانش‌آموزی در دوران ابتدایی را امسال حذف کردیم و این نه دلیل مسایل مالی بلکه تجمیع نظر بر این بود که دانش‌آموزان ابتدایی به جای این که مسافت‌های طولانی برای شرکت در مسابقات را طی کنند در استان و منطقه خود به رقابت بپردازند. برای مبارزه با چاقی دانش‌آموزان برنامه خاصی داریم که امسال به شکل پایلوت در 5 استان اجرایی می‌شود. تلاش داریم تا دانش‌آموزان در دوران ابتدایی چاق نشوند تا در آینده زندگی بهتری را تجربه کنند.»

مهرزاد حمیدی گفت: «آماده تشکیل کارگروه مشترک معاونت تربیت‌بدنی و آموزش ابتدایی هستیم. همچنین آماده‌ایم 50 درصد اعتبارات خود را که به مداس ابتدایی تخصیص می‌دهیم را به 70 درصد برسانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار