علیرضا کاظمی: دانش‌آموزان همیار پلیس به ارتقای سطح ایمنی و انضباط کشور کمک می‌کنند

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا: بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز همیار پلیس راهور هستند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش حرف دانش‌آموزان همیار پلیس را در نهادینه‌سازی انضباط ترافیک در ابتدای سال تحصیلی اثرگذار دانست.

کد مطلب: ۹۵۷۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: دانش‌آموزان همیار پلیس به ارتقای سطح ایمنی و انضباط کشور کمک می‌کنند

علیرضا کاظمی در مراسم بهار دانش و انضباط ترافیک که صبح امروز در دبستان دخترانه جوادالائمه منطقه ۱۹ برگزار شد، گفت: «یکی از کارهایی که باید در مدرسه یاد بگیریم مهارت‌های اجتماعی است. یکی از مهم‌ترین این مهارت‌ها این است که نظم و انضباط ترافیکی را برای سلامت خود و خانواده رعایت کنیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «امروز باید به پلیس قول دهیم که خود قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در خیابان‌ها و جاده‌ها رعایت کنیم.»

کاظمی ادامه داد: «باید به دیگران نیز قوانین را تذکر دهیم تا آنان نیز قوانین را رعایت کنند. مطمین هستم این اقدام فرهنگی پلیس راهور کشور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است که به ارتقای سطح ایمنی و انضباط کشور کمک می‌کند.»

او گفت: «دانش‌آموزان همیار پلیس رانندگان آینده خیابان‌های ما هستند. آنان امروز کسانی هستند که حرف‌شان در نهادینه‌سازی انضباط ترافیک در ابتدای سال تحصیلی اثرگذارتر است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به شعار امسال بهار دانش و انضباط ترافیک اشاره کرد و ادامه داد: «دانش‌آموزان در سراسر کشور در اولین روزهای سال تحصیلی قول می‌دهند نظم را در ترافیک شهر و تردد از خیابان‌ها رعایت کنند. این بهترین امر به معروف و نهی از منکر در کشور و بهترین اقدام برای نهادینه‌سازی یک مهارت مهم اجتماعی است.»

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا گفت: «برنامه‌ای که از سال ۸۶ به‌عنوان تاثیرگذارترین برنامه در عوارض ترافیکی دیده شد مساله همیار پلیس است. ۲۷ هزار نفر از هموطنان جان خود را در جاده‌ها از دست داده‌اند. امروز با تلاش مسئولان آموزش و پرورش توانستیم بیش از ۱۰ هزار جان باخته را کاهش دهیم. وظیفه پلیس توسعه نظم و انضباط ترافیکی است که ۳۳ دستگاه مسئول این موضوع هستند.»

سیدکمال هادیانفر گفت: «یکی از برنامه‌های مهم در کاهش ترافیک همکاری همیاران پلیس راهور است که بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز این مسئولیت را برعهده دارند.»

او افزود: «۴۹ درصد واژگونی‌های کشور در اثر خواب‌آلودگی است و بیش از ۲۷ درصد از جان‌باختگان بچه‌ها هستند که امیدوارم با رعایت قوانین این موضوعات کاهش داده شود.»

در این مراسم در حضور مسئولان آموزش و پرورش و همکاران پلیس راهور کشور احکام فرهنگ‌ یاران پلیس اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار