محسن هاشمی تأکید کرد: به دنبال وحدت جریانات سیاسی داخلی باشیم نه تضیف نظام به دلیل تفاوت سلیقه

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور پر تلاش دیپلماسی ایران در اجلاس سالانه سازمان ملل گفت ارائه منطق جمهوری اسلامی مبتنی بر اعتدال در سیاست خارجی که بین ماجراجویی و انفعال قرار دارد، موجب ایجاد تناقض در جبهه مقابل شد و امید است در داخل کشور نیز شاهد همگرایی و وحدت جریانات سیاسی حول منافع ملی و پرهیز از تضعیف نظام به دلیل تفاوت سلیقه باشیم.

کد مطلب: ۹۵۷۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی تأکید کرد: به دنبال وحدت جریانات سیاسی داخلی باشیم نه تضیف نظام به دلیل تفاوت سلیقه

محسن هاشمی در ابتدای یکصدو شصت و هفتمین جلسه شورا با اعلام قدردانی از حضور پرتلاش هیات عالی رتبه دیپلماتیک جمهوری اسلامی در اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک اظهار کرد: ملاقات‌های متعدد رئیس‌جمهوری در بالاترین سطح دیپلماسی با سران 12 کشور مهم جهان و منطقه و سخنرانی در نشست سالانه سازمان ملل متحد که با حضور قریب به اتفاق هیات‌های دیپلماتیک کشورهای مختلف انجام شد در کنار گفت‌وگوهای صریح با رسانه‌های آمریکایی وبین المللی، کارنامه موفقی را برای دیپلماسی ایران در حالی رقم زدند که بیشترین تلاش را در جهت ایجاد ایران هراسی در ماه‌های اخیر از سوی مثلث آمریکایی، عبری، عربی شاهد بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ارائه منطق جمهوری اسلامی که مبتنی بر اعتدال در سیاست خارجی که بین ماجراجویی و انفعال قرار دارد، موجب ایجاد تناقض در جبهه مقابل شد، گفت: امیدواریم، در داخل کشور نیز شاهد همگرایی و وحدت جریانات سیاسی حول منافع ملی و پرهیز از تضعیف نظام به دلیل تفاوت سلیقه باشیم.

وی همچنین با اشاره به مسایل مطرح شده اخیر در رسانه‌ها، درباره حذف نام شهید از تابلو برخی معابر اعلام کرد: طی یک هفته اخیر کمیته ویژه‌ای به ریاست علی اعطا، که مفتخر به کسوت فرزند شهیدی هستند، با جدیت مشغول بررسی موضوع بوده و مکاتباتی با دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته است.

رئیس شورا از علی اعطا خواست تا با سرعت بیشتری بررسی موضوع چگونگی حذف نام شهید از تابلو برخی معابر در دستور کار داشته باشد.

محسن هاشمی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که در پیام اخیر خود به خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس تصریح کردند: وظیفه داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگارسازیم، افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آن‌ها بدرخشد. این موهبت هم اکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد. جا دارد از توجه و حساسیت ایشان به مسایل فرهنگی در حوزه مدیریت شهری قدردانی کنیم و انشاله به محض آماده شدن گزارش کمیته ویژه نتیجه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

وی همچنین روز ملی آتش نشان را تبریک گفت و یاد وخاطره آتش نشانان شهید بویژه 59 شهید آتش نشانی تهران را گرامی داشت.

رئیس شورا همچنین با توجه به آغاز سال تحصیلی، از همه عوامل خدمتگزار در حوزه انجام خدمات به دانش آموزان وفرهنگیان بویژه در بخش حمل ونقل و ترافیک قدردانی کرد و یادآور شد: گره های ترافیکی و مشکلات سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است و در این رابطه روز گذشته بخش تقاطعی ایستگاه میدان امام حسین مترو با حضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه محترم افتتاح شد که البته 12 سال قبل بخش اول ایستگاه به بهره‌برداری رسیده بود و امیدواریم با سرعت مناسبی که در ماه‌های اخیر شاهد بودیم ایستگاه‌های مترو به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام، بیشترین تقاضا نسبت به حمل ونقل عمومی وجود دارد که متاسفانه به دلیل کمبود اتوبوس و واگن مترو، شهروندان با ازدحام و فشار مواجه هستند که با عذرخواهی از این مشکلات، امیدواریم با پیگیری مسئولان شهرداری و مساعدت دولت، به زودی شاهد تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار