در گفت‌وگو با پانا

جزئیات نامه سازمان بازرسی درباره ناامنی برخی ایستگاه‌های مترو تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره ارسال نامه به سازمان بازرسی کل کشور با موضوع ناامنی برخی ایستگاه‌های مترو گفت این نامه را خود سازمان بازرسی کل کشور به شورای شهر ارسال کرده است.

کد مطلب: ۹۵۷۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات  نامه سازمان بازرسی درباره ناامنی برخی ایستگاه‌های مترو  تهران

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا درباره ارسال نامه به سازمان بازرسی کل کشور با موضوع ناامنی برخی ایستگاه‌های مترو نیز گفت: « یک جلسه از جلسه‌های شورا نیز غیرعلنی بود که مربوط به نامه‌های بازرسی کل کشور بود. معمولا ما به سازمان بازرسی گزارش نمی‌دهیم بلکه آنها گزارش می‌دهند منتهی چون در برخی‌ موارد از طرف شورا به نامه سازمان بازرسی، رونوشت زده می‌شود تا اطلاع داشته باشند که چه پیگیری‌هایی صورت گرفته است چون تقاضای رسیدگی کردند و در جواب پیگیری‌ها رونوشت نامه به سازمان بازرسی داده می‌شود اما اینکه به طور مستقیم نامه بزنیم، چنین چیزی نداریم.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: «چون نامه سازمان بازرسی کل کشور محرمانه است، نمی‌توانیم محتوای آن را بگوییم.»

وی همچنین درباره حمایت و نظارت شورای شهر تهران درباره مشکلات مترو اظهار کرد: «شورای شهر در کار اجرایی همچون مترو دخالت نمی‌کند چون قانونا نمی‌تواند دخالت کند. شورای شهر وظایفی دارد. شورا بر امور شهرداری نظارت می‌کند و اگر اشکالی وجود داشت، تذکر می‌دهد یا اینکه اگر لایحه‌ای از سوی شهرداری آمد بررسی و تصویب می‌کند یا اینکه شورا طرحی را می‌دهد. بنابراین این اقدامات جزو وظایف شورا است و در کنار آن انتخاب شهردار تهران نیز جزو وظیفه اصلی شورا است.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: «شورا در کار اجرایی نمی‌تواند دخالت کند مگر اینکه شهرداری در جایی نیاز به کمک شورا داشته باشد و از شورای شهر کمک بخواهد. در این راستا هر جا شهرداری از ما دعوت کرده، شرکت کرده‌ایم و اگر جایی نتوانستند ورود کنند رئیس شورا هماهنگ کرده است که نمونه آن در دولت و خرید واگن‌ها بود که در دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری جلسه‌ای برگزار شد و این کار زمانی اتفاق افتاد که از شورا کمک خواستند و شورا حضور پیدا کرد. از طرفی وقتی از شورا کمک نمی‌خواهند، اینطور تلقی می‌کنیم که کار در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.»

وی افزود: «اگر مشکلی در شهرداری وجود داشته باشد گزارش می‌دهند و اعلام می‌کنند که در کار، گره وجود دارد و از شورا کمک می‌خواهند تا این گره‌ها رفع شود. تا الان گزارشی نداریم که شهرداری از شورا کمکی خواسته باشد چون می‌گویند کار در حال انجام است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار