باحضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور

برگزای آیین افتتاح ۴ باب مدرسه فولاد سنگان درشهرستان خواف

خواف (پانا) - باحضور معاون وزیر و رئیس نوسازی مدارس کشور، نماینده مردم خواف و رشتخوار درمجلس شورای اسلامی،مدیرعامل شرکت فولاد سنگان،مدیر کل نوسازی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی آیین افتتاح ۴ باب مدرسه فولاد سنگان برگزارشد.

کد مطلب: ۹۵۶۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزای آیین افتتاح  ۴ باب مدرسه فولاد سنگان درشهرستان خواف

مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و همزمانی آن با آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح مدارس فولاد سنگان را خوشایند برشمرد و گفت: همه اتفاقاتی که در افزایش توانمندی های ما درحوزه دفاعی افتاده است از آموزش و پرورش نشات می گیرد.

رخشانی مهر ادامه داد: دفاع مقدس برای ما یک نعمت بوده و ۸ سال دفاع مقدس باعث شد تا ما بتوانیم به توانمندی های خودمان پی برده و ایثار و مقاومت را بیاموزیم.

وی در ادامه مراسم به تبیین ۲ بخش مهم آموزش و پرورش پرداخت و عنوان کرد: در آموزش و پرورش ۲ بخش مهم وجود داشته که بخش اول نیروی انسانی، همان معلمانی که در کلاس درس حضور داشته و عمرشان را صرف تربیت انسان های وارسته قرار می دهند و بخش دیگر اهمیت فضاهای آموزشی می باشد‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت وجود فضاهای آموزشی مناسب در مدارس، افزود: اهمیت فضاهای آموزشی به حدی است که اگر فضای آموزشی مناسبی در اختیارمان قرار نگیرد خروجی آن سیستم، خروجی مناسبی نخواهد بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بر اهمیت فضاهای آموزشی تاکید کرد و گفت:فضاهای آموزشی مدارس باید مناسب و معماری درستی داشته باشد که امروزه در سازمان نوسازی مدارس کشور به موضوع معماری مدارس توجه ویژه ای شده است که خروجی آن مجتمع های آموزشی بسیارخوب و مناسبی است که امروز شاهد افتتاح ۴مدرسه فولاد سنگان در شهرستان خواف می باشیم.

رخشانی مهر در ادامه سخنان خود بر رشد بیش از ۳/۵ برابری فضاهای آموزشی اشاره نمود و عنوان کرد: سرانه فضاهای آموزشی قبل از انقلاب ۱/۵ متر مربع بوده که امروزه به سرانه ۵/۲ متر مربع رسیده ایم.

رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان سخنان خود به جمع آوری کلاس های خشتی گلی و جمع آوری بخاری های نفتی در مدارس سراسر کشور اشاره نمود و گفت: بنا بر گزارش رسیده در آینده ای نزدیک هیچ کلاس درسی که بخاری نفتی داشته ولی علمک گاز تا درب مدرسه رفته باشد نخواهیم داشت.

گفتنی است ۴ مدرسه ساخته شده شرکت فولاد سنگان در قاسم آباد،بیاس آباد،حسین آباد و بهدادین بوده که هریک از این مدارس با زیربنای ۴۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و مجموعا ۴۰ میلیارد ریال به طور همزمان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار